لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۸

رقص آنجلینا جولی و مل گیبسون در میهمانی حسین تهی


حسین تهی و میهمانانش/ طرح از توکا نیستانی
حسین تهی و میهمانانش/ طرح از توکا نیستانی

میزبان: حسین تهی

میزبان: حسین تهی
میهمانان: مایکل جکسون، مل گیبسون، امینم،‌ آنجلینا جولی پیت، و دِ ویکند​
موسیقی: They Don’t Care About Us، اثر مایکل جسکون
منوی شام: زرشک پلو با مرغ، و پیتزای ایرانی

میزبان این هفته ما خواننده رپ حسین تهی است.

تهی کار خوانندگی را از نوجوانی در ایران شروع کرد. ولی الان مدتی است که در خارج از کشور زندگی می‌کند و در بین طرفداران موسیقی رپ خیلی محبوب است.

می‌گوید اسم هنری «تهی»‌ را به این دلیل انتخاب کرده که بگوید از خشم و نفرت و غرور و خودبینی تهی است.

او که اساساً خواننده رپ و هیپ هاپ است اخیرا به موسیقی پاپ هم روی آورده. یکی از کارهای معروف او ترانه «دورهمی» است که شعرهای مولوی را اجرا کرده و دیگری «بهترین دوست» که برای مادران و به خصوص مادر خودش خوانده.

میهمانی حسین تهی؛ رقص آنجلینا جولی و مل گیبسون با آهنگ مایکل جکسون
please wait

No media source currently available

0:00 0:25:00 0:00
لینک مستقیم

درباره حسین تهی

حسین تهی خواننده رپ ایرانی است. او کار خوانندگی را از نوجوانی در ایران شروع کرد، ولی چند سالی است که در خارج از کشور زندگی می‌کند و در بین طرفداران موسیقی رپ خیلی محبوب است. تهی که اساساً خواننده رپ و هیپ هاپ است، اخیراً به موسیقی پاپ هم روی آورده.

تهی عزیز خیلی خوش آمدی به برنامه ما. می‌شود اول بگویی چه کسانی را برای مهمانی شام دعوت کردی؟

مهمانان من امشب به ترتیب مایکل جکسون، مل گیبسون، امینم،‌ آنجلینا جولی پیت و The Weekend

به نظر می‌آید مهمانانت همه خارجی‌اند. ایرانی نتوانستی کسی را پیدا کنی؟

ولله این مسئله را که شما با من مطرح کردید من خیلی بهش فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که ترجیح می‌دهم اگر یک میز شام خیالی داشته باشم کسانی را که خارجی هستند و امکان دسترسی به آنها شاید خیلی خیلی کم باشد و هیچوقت نشود،‌ آنها را انتخاب کنم. ولی خب افتخار این را شاید یک روز واقعاً با بزرگان عزیز ایرانی داشته باشم و با آنها شام بخورم.

خب برای اینها چه موسیقی در نظر داری در این مهمانی شام؟

آهنگ‌های زیادی مرا تحت تاثیر قرار داده‌اند. چون من خواننده هستم و از بچگی موسیقی گوش می‌دادم. ولی یک آهنگ بود که همیشه در دوران نوجوانی هم مرا خیلی تحت تاثیر قرار می‌داد و خواننده اش امشب یکی از مهمانان هم هست یعنی مایکل جکسون.

حسین تهی/ They Don’t Care About Us

موسیقی انتخابی: They Don’t Care About Us
خواننده: مایکل جکسون/ آلبوم تاریخ
سال نشر: ۱۹۹۶
ترانه‌سرا و تهیه‌کننده: مایکل جکسون

ترجیح می‌دهم آهنگThey Don’t Care About Us از مایکل جکسون را تقدیم کنم به پنج مهمان عزیز به خاطر اینکه هم آهنگی است که خلاقانه و هنرمندانه ساخته شده و پیام‌های اجتماعی زیادی توی آن دارد و پیام اعتراضی و سبک آن هم پاپ است و خیلی ریتم جالبی دارد. همه چیز این آهنگ برای من و خیلی‌ها خاطره انگیز است.

فکر می‌کنی آنجلینا جولی که یکی از مهمانان است یا مل گیبسون که خواننده نیستند از مایکل جکسون خوششان بیاید؟

آنها صد در صد الان دارند با آن می‌رقصند!

برگردیم به مهمان‌های برنامه. یکیش مایکل جکسون است که الان آهنگ They Don’t Care About Us را ازش شنیدیم. مایکل چه اهمیتی برایت داشته. چه نقشی داشته در تو، در زندگی هنریت و شخصیتت؟

میهمانان حسین تهی/ مایکل جکسون

مایکل جکسون (۱۹۵۸-۲۰۰۹ میلادی): خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی
آثار مشهور: باید آنجا باشم (۱۹۷۲)​، غیر معمول (۱۹۷۹)،​ شکست‌ناپذیر (۲۰۰۱)​
دلیل دعوت: یک اتفاق و پدیده در موسیقی جهان بود که روی جوان‌ها تأثیری بزرگ گذاشت و الگوی خیلی از خوانندگان موفق امروز است.

فکر می‌کنم مایکل جکسون یک اتفاق و یک پدیده بود در موسیقی جهان که به جز من روی تمام جوان‌های اکثر نقاط جهان تاثیر بزرگ گذاشت و الگوی خیلی از خوانندگان موفق امروز است. مثل کریس براون، بیانسه، ماریا کری... خیلی از خوانندگان با افتخار این را می‌گویند که الگویشان مایکل جکسون بود. مایکل جکسون از دیدگاه من فقط در موسیقی انقلاب بزرگی به پا نکرد. به نظر من نماهنگ‌‌هایی که داد اصلاً هنر نماهنگ و تصویر موزیک ویدیو را در جهان تغییر داد.

رقص بریک...

رقص‌های خیلی متفاوت که اصلاً رقص‌های کوروگرافی شده و طراحی شده در ویدیوها و کنسرت‌هایش ارائه داد. اقدامات بشردوستانه زیادی هم انجام داده که به نظر من یکی از اسطوره‌های تکرار نشدنی جهان است.

ولی مرگ تراژیکی داشت...

خیلی تأسف‌انگیز است که چنین هنرمندی دیگر نداریم و نمی‌توانیم بیشتر ازش بشنویم وببینیم.

مهمان دیگرت امینم است.

بله با امینم دیگر بزرگ شدم...

میهمانان حسین تهی/ امینم

امینم (۱۹۷۲- میلادی): خواننده رپ و ترانه‌سرای آمریکایی
آثار مشهور: بی‌نهایت (۱۹۹۶)، بازگشت (۲۰۰۹)،​ شیدی پانزدهم (۲۰۱۴)​
دلیل دعوت: امینم تنها خواننده‌ای بود و تنها کسی بود در دنیا که به من یک امیدواری و انگیزه داد که هیچ خواننده دیگری تا الان نداده.

امینم را چرا دوست داری؟ چرا می‌خواهی در مهمانی‌ات باشد؟

امینم تنها خواننده‌ای بود و تنها کسی بود در دنیا که به من یک امیدواری و موتیویشن( انگیزه) داد که هیچ خواننده دیگری تا الان نداده. آلبوم اصلی او که آلبوم مارشال مترز ال پی بود (The Marshal Matters LP) در سال ۲۰۰۰ آمد و تقریباً من هم در همان سال‌ها شروع کردم به خواندن و خیلی همزمان بود. خیلی هم در اینترنت دنبال سی‌دی‌ها و آهنگ‌های امینم و کتاب‌های امینم و چیزهای مختلف که بتوانیم اطلاعاتی ازش به دست بیاوریم می‌گشتیم چون آهنگ‌هایش را خیلی گوش می‌دادیم. تحقیقات زیادی در موردش کردیم.

تأثیرات مثبتی که روی من داشت یک حالت انقلابی و یک حالت امیدوارانه که در راهی که می‌روم استقامت کنم و من هم آن موقع سیزده چهارده ساله بودم. وقتی ترجمه این آهنگ‌ها را می‌خواندم به من حس عجیبی می‌داد. آن حس و حالی که این آهنگ‌های آن زمانش داشت هم روی من و هم دوستانم تاثیر زیادی داشت. دوستانی که الان توی هیپ هاپ یا رپ فارسی دارند فعالیت می‌کنند.

فکر می‌کنی امینم جزو اولین کسانی بود که در شعرهایش از کلماتی استفاده می‌کرد که بعضی‌ها نمی‌پسندیدند؟

نه. توپاک، نوتوریس بی آی جی، قبل از او هم خواننده‌های خیلی بزرگی درهیپ هاپ بودند که فحش هم می‌دادند و کلمات ناسزا استفاده می کردند و... من هم خیلی از آنها را گوش می‌دادم. دلیلی که امینم را دعوت کردم این بود که اگر بخواهم مقایسه کنم خب مقداری که به امینم گوش دادم خیلی بیشتر از همه خواننده‌های رپ بود و خیلی شروع مثبتی در من داشت. ولی خب آنجا یک فرهنگی بود که با فرهنگ ما فرق دارد.

من خودم هیچوقت کلمه ناسزا در آهنگ‌هایم استفاده نکردم. اگر هم فکر می‌کنم چنین کاری کردند زیر سی‌ دی هایشان نوشته اند که بالای ۱۸ سال و این اطلاع رسانی را کردند. ولی خب فرهنگشان هم با فرهنگ ما خیلی فرق دارد و من نمی‌توانم قضاوت کنم. البته من یک توضیح دیگر بدهم. امینم را جز این تاثیرات بزرگی که روی من داشت، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه او در بیناد مارشال مترز که با کمک خیریه شهر دیترویت آن را تاسیس کرد و خیلی کارهایی از این قبیل هم کرده، او را دوست دارم.

آن زمان هم من احساس می‌کردم که نوع فکری که دارم خیلی به او نزدیک است. به خاطر اینکه من هم سعی می‌کردم با آهنگ‌های خیلی شوخ طبعانه و از یک دیدگاه دیگر غمگین... و در نهایت دوست دارم متنوع کار کنم. احساس می‌کنم خیلی نقطه مشترکی با سبک کاری و طرز تفکر امینم دارم. او هم مثل من شعرهایش را روی کاغذ می‌نوشت! حتما با خودکار بیک! نمی‌دانم شاید آنها بیک نداشتند!

میهمانان حسین تهی/ آنجلینا جولی

آنجلینا جولی​ (۱۹۷۵- میلادی): بازیگر کارگردان آمریکایی
آثار مشهور: اسکندر (۲۰۰۴)، آقا و خانم اسمیت (۲۰۰۵)،​ سالت (۲۰۱۰)​
دلیل دعوت: جز اینکه هنرمند بزرگی است، خیلی آدم مهربان خوش قلبی است و می‌تواند الگویی باشد برای تمام بانوان جهان.

دو مهمان اولت هر دو خواننده هستند. ولی مهمان سومت آنجلینا جولی که...

پیت هم بهش اضافه شده.

به خاطر ازدواج با براد پیت. آنجلینا جولی چرا؟

آنجلینا جولی بازیگری است که باید بگویم یکی از محبوب‌ترین بازیگران جهان است که از بچگی دوست داشتم. بازیش را دنبال می‌کردم و نوع رفتارش که جدا از یک هنرپیشه خوب به نظر من یک بانوی موفق در جهان بوده. هم طراح جواهر بوده، هم خیر و مدرسه ساز بوده و هم سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایالات متحده آمریکا بوده و کارهای انساندوستانه بزرگی کرده که به نظر من می‌تواند الگویی باشد برای تمام بانوان جهان. احساس می‌کنم خیلی آدم مهربان خوش قلبی است جز اینکه هنرمند بزرگی است.

مهمان بعدیت مل گیبسون هم هنرپیشه است.

میهمانان حسین تهی/ مل گیبسون

مل گیبسون (۱۹۵۶- میلادی): بازیگر و کارگردان آمریکایی
آثار مشهور: شجاع‌دل (۱۹۹۵)​، مصائب مسیح (۲۰۰۰)،​ آپوکالیپتو (۲۰۰۶)​
دلیل دعوت: در دوران جوانی و بزرگ شدنم تاثیر زیادی از فیلم‌هایش گرفتم، برای همین دوست داشتم سر میز شام باشد و یک سالاد شیرازی بهش بدهم.

بله کارگردان و فیلمساز بزرگ که فکر می‌کنم یکی از پدیده‌های جهان است. من خیلی دوست داشتم عزیزانی مثل بهروز وثوقی را دعوت کنم ولی گفتم کسانی را که از بچگی می‌شناختم و فکر می‌کردم این شام غیرقابل دسترس است دعوت کنم.

مل گیبسون به نظر من یکی از بزرگترین کارگردانان و بازیگران دنیا است که فیلم‌های خیلی بزرگی مثل شجاع دل،‌ آخرزمان، مصایب مسیح که فیلم‌های معروفی است. او هم کمک‌های بزرگی به موسسه‌های کودکان در سراسر جهان مخصوصا بیماری‌های کودکان کرده.

فیلم‌هایی که من ازش دیدم مخصوصا شجاع دل و آخر الزمان به نظر من یکی از بزرگترین بازیگران و کارگردانان بود که من در دوران جوانی و بزرگ شدنم تاثیر زیادی از آنها گرفته‌ام. برای همین دوست داشتم سر میز شام باشد و یک سالاد شیرازی بهش بدهم.

در مورد غذا بعدا ازت می‌پرسم. این چهارنفری را که تا به حال اسم بردی علاوه بر اینکه هنرشان را تحسین می‌کنی یک جنبه دیگر از زندگی‌شان را که کارهای انساندوستانه است تحسین می‌کنی.

بله.

آیا برایت مهم است که یک هنرمند این کارها را انجام دهد؟

صد در صد. به نظر من هنرمند و هنرمندی که می خواهد ماندگار باشد جز اینکه باید خلاقیت و سبک هنری بالایی داشته باشد، باید حتما برای جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند یا جهان پیام و الگوی مثبتی باشد. مثلاً خود من هم در حد توانم مثلاً وقتی که در ایران بودم یک آهنگی خواندم به اسم «بغض» که برای معلولان بی‌سرپرست و کودکان بی‌سرپرست بود که به تمام خیریه‌های ایران هدیه دادم. همیشه سعی کردم که تا جایی که در توان دارم این کار را پیش ببرم و مطمئنا هم اگر یک روزی بزرگتر شوم مثل این اسم‌هایی که گفتم... که انشاءالله به آن می‌رسیم!.. قدم های بیشتری برمی‌داریم...

من اتفاقا آن کارت را با نام «بهترین دوست» که برای مادرها نوشتی خیلی می‌پسندم. بسیار زیبا است. هم ویدیوهایش خوب است و هم شعرش. تقدیم کردی به مادرت. فکر می‌کنم آن هم نمونه‌ای از کارهایی است که دوست داری جنبه انسانی داشته باشد و تقدیر از مادر.

کلاً قسمتی که من همیشه کار می‌کنم یک قسمت عامیانه دارد که آهنگ‌هایی است که عاشقانه و برای جوان‌ها ساخته می‌شود. یک آهنگ‌هایی هم هست که پیام‌های اجتماعی دارد مثل بهترین دوست که به همه مادران تقدیم کرده‌ام. البته تولد مادر خودم بهشان تقدیم کرده‌ام. به نظرم احساسی که موقع کمک کردن در درون خودت ایجاد می‌شود، مهمترین نکته مثبت است که ممکن است الگوی مناسبی باشی برای بقیه ولی آن لحظه‌ای که خودت داری آن کار را انجام می‌دهی بهترین حس دنیا است به نظر من. یعنی اینکه بدانی می‌توانی بروی به یک نفر کمک کنی به نظر من مهمترین و قشنگ‌ترین چیز است برای یک انسان.

یک مهمان دیگر هم داری که ما آنقدر گپ زدیم داشت یادمان می‌رفت...

حوصله‌اش سر رفت!

دِ ویکند، برای چه؟

میهمانان حسین تهی/ دِ ویکند​

دِ ویکند​ (۱۹۹۰- میلادی): خواننده و ترانه‌سرای کانادایی اتیوپیایی
آثار مشهور: خانه بادکنک‌ها (۲۰۱۱)​، سرزمین بوسه (۲۰۱۳)،​ زیبایی پنهایی در دیوانگی (۲۰۱۵)​
دلیل دعوت: به نظرم هرمندی است که سبک جدیدی را آورده و احساس می‌کنم آینده خیلی خیلی بزرگتری دارد.

د ویک اند یک آرتیست جدید است. گفتم که در کنار چهار نفر که نقش مهمی در زندگی من داشتند و الگوی انسانی بزرگی برای من و خیلی‌ها بودند، یکی آرتیست جدید هم دعوت کنم. البته بین دریک Drake و د ویک اند مانده بودم کدامش را انتخاب کنم. ولی خب د ویک اند را انتخاب کردم چون از همان اول که شروع کرد کار و هنرش را دوست داشتم و به نظر من یکی از آرتیست‌های جدید است که سبک جدیدی را آورده و آینده خیلی خیلی بزرگتری احساس می‌کنم دارد.

آن موقع هم که شروع کرده بود هیچکس نمی‌شناختش من دنباله رو کارهایش بودم. الان هم که همه دارند می‌شناسندش در همه فیلم‌ها هم هست و همه‌اش هم جایزه می‌گیرد از همان اول می‌دیدم این روزها را برای این خواننده. چون خواننده خیلی تکنیکی و با احساس است و کارهای عجیب غریب می‌کند. من کسانی را که جرات امتحان سبک جدید و کارهای عجیب و غریب را داشته باشند با استاندارد بالا مثل د ویک اند خیلی می‌پسندم.

سبکش بیشتر آر اند بی است. کانادایی است. ولی از خانواده اتیوپی است.

ملیتش کانادایی است. ۲۶ سالش هست و سن خیلی کمی دارد و موفقیت بزرگی به دست آورده. الان یکی از موفق‌ترین خواننده های بیلبورد است که چند روز پیش هم شش تا جایزه در بیلبورد گرفت. خیلی خواننده موفقی است.

خب پنج تا مهمانت را شناختیم. قرار است این مهمانان غذایی هم بخورند. فکر کردم مهمانانت که خارجی هستند شاید بخواهی برایشان غذای ایرانی بدهی؟!

بله. من به این دلیل مهمانان را خارجی انتخاب کردم که بهشان نشان بدهم ما چه غذایی داریم.

زرشک پلو با مرغ به سبک حسین تهی

شما هم امتحان کنید. زرشک پلو با مرغ را من دوست دارم وقتی مرغ آب پز می‌شود توی ادویه جات و رب، یک کوچولو سوخاری شود، مثل اکبر جوجه. کنار آن هم یک ته دیگ نانی و نه برنجی و آب مرغ و سیب زمینی سوخاری با دست تهیه شده نه سیب زمینی آماده باشه، با سالاد شیرازی و ماست و خیار و اینها هم باشد.

می‌خواهی چه بهشان بدهی؟

من غذایی برایشان می‌دهم که بتوانم خودم بپزم. دو نوع غذا در ذهنم هست. زرشک پلو با مرغ منتها نوعی که خودم دوست دارم.

بگو ببینیم چطور درست می‌کنی؟ شاید هم بعضی از مخاطبان بخواهند زرشک پلو را به سبک تهی درست کنند.

اینجوری خیلی خوشمزه تر است. شما هم امتحان کنید. زرشک پلو با مرغ را من دوست دارم وقتی مرغ آب پز می‌شود توی ادویه جات و رب، یک کوچولو سوخاری شود، مثل اکبر جوجه. کنار آن هم یک ته دیگ نانی و نه برنجی و آب مرغ و سیب زمینی سوخاری با دست تهیه شده نه سیب زمینی آماده باشه، با سالاد شیرازی و ماست و خیار و اینها هم باشد. و پیتزای ایرانی که خودم در تهیه‌اش یکی از بهترین‌هایش هستم بدون هیچ تعارفی.

چطوری درست می‌کنی، چه فرقی با پیتزای ایتالیایی دارد؟

پیتزای ایرانی همانطور که می‌دانید خیلی پرملاط است و سخت است که بتوانی پرملاطی را قشنگ بپزی و برشته اش کنی. دوستان من هرکدام آمدند پیش من خوردند همه شان معتاد شده‌اند! اعتیاد آور است!

چه پیتزایی درست می‌کنی؟

مخلوط. سوسیس، کالباس، فلفل دلمه‌ای، قارچ و ذرت و زیتون و پنیر، همه را عین یک کار هنری نقاشی می‌کنم می‌گذارم توی فر. یعنی همینطوری نمی‌ریزم. روش خیلی حساسم.

یعنی تو وقت می‌کنی که غذا هم درست کنی؟

بله. وقتی وقت داشته باشم. مثلا توی این سه چهارماه اخیر من فقط یک هفته خانه خودم بودم. همه اش یا توی کنسرت بودم یا داشتم ویدیو ضبط می‌کردم یا مسافرت بودم. ولی توی همین هفته که آمدم دوبار این پیتزا را درست کردم.

مثلاً آنجلینا جولی و مل گیبسون از این زرشک پلویی که درست کردی خوششان می‌آید؟

خب خوششان نیاید پیتزا می‌خورند!

یا مثلا مرحوم مایکل جکسون و امینم و د ویک اند و...

اگر هم خوششان نیامد پیتزا... یا زنگ می‌زنیم قورمه سبزی بیاورند.

یا به قول ایرانی‌ها برایشان نیمرو درست می‌کنی. املت... ولی فکر می‌کنی خوششان بیاید.

یک دسر خوشمزه هم دارم که من خودم هر روز می‌خورم. وقتی توی خانه باشم. یک معجون ایرانی است. شیر، خرما، پسته،‌ گردو، موز و عسل و وقتی هم تمام شد یک ذره پودر نارگیل رویش.

اینها که همه شان خیلی مقوی بود!

برای همینست که انرژی دارم.

این آدم را مثل توپ می‌کند.

همه می‌روند صبح کافی یا چایی می‌خورند. من یکی از اینها را می‌زنم.

اینها را چه کار می‌کنی؟

توی مخلوط کن می‌زنم و میکس می‌شود، عین معجون ایرانی یعنی شیرموز. با پسته، گردو، عسل. و همه اینها وقتی با هم مخلوط شد یک کم هم یخ می‌ریزیم که خنک شود و بعدش هم یک پودر نارگیل رویش. چه بشود!

حالا فکر می‌کنی مایکل جکسون و آنجلینا جولی سر میز غذا چه چیزی دارند به هم می‌گویند؟ چه چیزی اینها را به هم پیوند می‌دهد؟

فکر می‌کنم اولین صحبتی که با هم بکنند این است که بگویند دست تهی درد نکند، ما را دعوت کرد!

بعضی‌ از اینها شاید اصلاٌ همدیگر را ندیده‌اند...

شاید هم دیده باشند.

یعنی در یک مهمانی شاید ندیده باشند.

شاید هم دیده باشند. شاید همه شان با هم در ارتباط داشتند. شاید د ویک اند ارتباط نداشت.

پس اول تشکر می‌کنند از تو برای دعوت از آنها. ولی خب الان آنجلینا جولی و مل گیبسون که کارهای انساندوستانه زیاد می‌کنند، احتمالا در این باره با هم صحبت می‌کنند.

صد در صد در این باره با هم صحبت می‌کنند. مثلا شاید مل گیبسون الان یک پیشنهاد فیلم به آنجلینا جولی داده. البته خود آنجلینا جولی اخیرا کارگردانی کرده.

فکر می‌کنی مایکل جکسون از موسیقی امینم خوشش می‌آمده یا برعکس؟

این دو دشمنند. امینم ضد مایکل جکسون آهنگ خوانده. البته در بازی موسیقی بوده. در اصل مایکل جکسون هم وقتی از دنیا رفت امینم طبیعتا‌ خیلی ناراحت شده بود و پیامهای خدابیامرزی داد. ولی با هم فرق دارند. من روی این حساب فکر نکردم که ذور این میز با هم ارتباط خوبی داشته باشند. من روی این حساب کردم که در زندگی من چه کسانی خارج از ایرانی‌‌ها روی من تاثیر گذاشته اند و واقعا دوستشان داشتم. من آنها را دعوت کردم. خیلی حساب نکردم که این پنج نفر با هم چه چیزی دارند بگویند.

تهی عزیز خیلی ممنونم که در برنامه ما شرکت کردی.

خیلی ممنون که دعوت کردید.

خواهش می‌کنم. امیدوارم موفق باشی.

یک اختتامیه هم می‌توانم انتخاب کنم؟

حالا شما چون خواننده هستی استثنائا‌ً یک آهنگ اختتامیه هم انتخاب کن.

آهنگ «دورهمی» که خودم با شروین خواندم. یک آهنگ سنتی است که در اصل...

شعر مولوی است؟

شعر مولوی است. چون یک تم ایرانی دارد دوست دارم که به مایکل و د ویک اند تقدیم کنم.

تقدیم کنی به مهمانان؟

تقدیم کنم که هم اشعار مولوی توی آن هست و یک سبک سنتی و هیپ هاپ هست که با همدیگر تلفیق شده.

جالب بود برای من که به عنوان خواننده رپ رفتی سراغ مولانا. برای چه رفتی سراغ مولانا؟

من اول که می‌خواستم اولین آهنگ سبک هیپ هاپ را بخوانم داخل ایران همیشه به این گوش می‌کردم که یک شعرهایی در فارسی هست که از مولانا بوده به این ترتیب که پیر منم جوان منم تیر منم کمان منم دولت جاودان منم من نه من منم ...و این بود که با خودم فکر کردم خدایا این اصلا رپ است.

مولانا اولین رپر بوده!

واقعاً و حالا خارجی‌ها می‌گویند که ما درست کردیم! خیلی دوست داشتم یک روزی بتوانم این آهنگ را در قالبی که خودم دوست دارم تند تند بخوانم و در مصاحبه‌های گذشته گفتم بالاخره توانستم پارسال این را عملی کنم و آن یک تکه هم اول شعر مولانا است و بعد شعرهای خودم است که گفته می‌شود. می‌گویم: پیر منم، جوان منم، تیر منم، کمان منم، دولت جاودان منم، من نه منم، نه من منم، نه تو تویی، نه من منم، من دنبال هدف فقط از خودمه که عقب‌ترم نه همردم نه همقدم...

  • 16x9 Image

    صادق صبا

    صادق صبا، روزنامه‌نگار نام‌آ‌شنای ایرانی است که در چند دهه گذشته در عرصه‌های مختلف روزنامه‌نگاری رادیویی و تلویزیونی فعالیت کرده است. او از جمله مستندهایی تلویزیونی برای شبکه جهانی بی‌بی‌سی تهیه کرده و در سال‌های ۸۸ تا ۹۵، مدیریت بخش فارسی بی‌بی‌سی را برعهده داشته است. آقای صبا مجموعه برنامه «میزبان» را برای رادیو فردا تهیه و اجرا می‌کند.

درباره مجموعه رادیویی میزبان

من، صادق صبا، هر هفته در مجموعه رادیویی میزبان، شما را به خانه یکی از چهره‌های فرهنگی-هنری مشهور ایرانی می‌برم. در هر برنامه از این مجموعه رادیویی، یکی از این چهره‌ها به عنوان میزبان، پنج فرد مورد علاقه خود را به یک مهمانی شام دعوت می‌کند.
موسیقی آغازین این مجموعه برنامه، قطعه «برای الیز» اثر آشنای بتهوون است.

XS
SM
MD
LG