لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۳

دو مقام محلی در استان فارس شکستن سد محمدآباد جهرم را تأیید کردند


 مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس: سد خاکی محمدآباد در شهرستان جهرم بر اثر «حجم زیاد آب ناشی از بارندگی‌های پیاپی» شکسته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس: سد خاکی محمدآباد در شهرستان جهرم بر اثر «حجم زیاد آب ناشی از بارندگی‌های پیاپی» شکسته است.

دو مقام محلی در استان فارس تأیید کرده‌اند که سد خاکی محمد آباد در نزدیکی جهرم شکسته و در این زمینه فرماندار جهرم در مورد خطر آب گرفتگی مناطق پایین دست این سد هشدار داده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا بعد ازظهر جمعه ۲۹ بهمن به نقل از مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نوشت که‌ سد خاکی محمدآباد در شهرستان جهرم بر اثر «حجم زیاد آب ناشی از بارندگی‌های پیاپی» شکسته است.

حسن فیاض‌پور به خبرگزاری ایرنا گفت که سد محمدآباد «خاکی است و حجم آب زیادی را در مقایسه با سدهای بزرگ ذخیره نمی‌کند. با این حال، تمهیدات لازم برای کاهش خسارات در جهرم صورت گرفته و در حال تلاش برای کاهش خسارات این اتفاق هستیم».

سیل در جهرم
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:00:14 0:00

در همین زمینه علیرضا صحرائیان، فرماندار شهرستان جهرم، نیز با تأیید شکسته شدن سد خاکی محمدآباد، از اهالی مناطق پایین‌دست این سد خواست برای حفظ جان خود مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

آقای صحراییان همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از تخلیه کامل پنج روستا و قطع راه ارتباطی ۲۰ روستای این شهرستان خبر داد و افزود که به‌دلیل حجم بالای بارش در این شهرستان طی چند روز گذشته که به حدود ۴۰۰ میلی‌متر می‌رسد، خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی شهری و روستایی جهرم وارد شده است.

او اضافه کرد: تا این لحظه در کل این شهرستان دو هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده است که از این تعداد ۷۰۰ مورد تخریب کامل و نیازمند بازسازی دارد. در مورد یک‌هزار واحد ۳۰ تا ۴۵ درصد از بنا دچار آسیب شده، و یک‌هزار و ۱۰۰ واحد نیز، بین ۱۰ تا ۳۰ درصد آسیب دیده است.

همزمان محمدرضا رضایی، نماینده جهرم، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از محاصره شدن عشایر به همراه دام‌هایشان در سیل خبر داده و از مسئولان محلی و کشوری خواسته است تا با سفر به مناطق سیل‌زده از نزدیک در جریان خسارت‌ها و نیازها قرار بگیرند.

در این میان پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور حاکی از افزایش بارش‌ و طغیان رودخانه‌ها در روزهای آینده است.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به ادامه بالا آمدن سطح مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر هشدار داده است.

این سازمان از سوی دیگر با پیش‌بینی افزایش بارش در استان‌های بوشهر، و فارس و افزایش تدریجی بارش در استان‌های کرمان، هرمزگان، نیمه شرقی یزد، شمال خراسان جنوبی و خراسان رضوی، توصیه کرده است که جهت پیش‌گیری از بروز خسارت‌های احتمالی تدابیر لازم اندیشیده شود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین با پیش‌بینی بارش برف و وقوع برف و کولاک، شهروندان را از تردد در مسیر‌های کوهستانی استان‌های تهران، البرز و گیلان ظرف روزهای جمعه و شنبه بر حذر داشته است.

XS
SM
MD
LG