لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۱

فرماندار نیویورک: انفجار تروریستی نیویورک، مشخصاً با داعش مرتبط نبوده است


فرماندار نیویورک (وسط) در کنار شهردار نیویورک در حال بازدید از محل انفجار
فرماندار نیویورک (وسط) در کنار شهردار نیویورک در حال بازدید از محل انفجار

فرماندار نیویورک می‌گوید انفجار روز شنبه در شهر نیویورک «اقدامی تروریستی» است اما شواهدی دال بر ارتباط آن با تروریسم بین‌الملل و به طور مشخص گروه حکومت اسلامی در دست نیست. او همچنین اعلام کرده که همه محروجان این حادثه از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در یک نشست خبری در روز یکشنبه ۲۸ شهریور، اندرو کومو فرماندار نیویورک، ابراز خوشحالی کرد که انفجار شنبه‌شب در نیویورک تلفات جانی در پی نداشته اما یادآور شد که جراحات برخی از مجروحان این حادثه جدی بوده است.

او در عین حال گفت که همه مجروحان این حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در مورد ماهیت این حادثه، فرماندار نیویورک تأکید کرد که این انفجار قطعاً اقدامی تروریستی بوده، اما در این مرحله از تحقیقات، رد پایی از ترورسیم بین‌المللی در آن به دست نیامده و «به دیگر سخن، ما ارتباطی بین این انفجار و گروه داعش به دست نیاوردیم».

فرماندار نیویورک همچنین تأکید کرده «مسببان این انفجار را خواهیم یافت و آنها را تسلیم قانون می‌کنیم تا به سزای عمل خود برسند».

تأکید دیگر فرماندار نیویورک بر این موضوع است که در حال حاضر به نظر نمی‌رسد نیویورک با «تهدید فوری» روبه‌رو باشد.

شهردار نیویورک هم گفته است که هنوز انگیزه و ماهیت این انفجار روشن نیست و مشخص نیست پشت این انفجار انگیزه‌ای سیاسی بوده یا انگیزه‌ای فردی.

او تأکید کرده که در شرایط کنونی پلیس، مجریان قانون و به طور مشخص بخش‌های ضدترور شهر، در آماده‌باش به سر می‌برند.

انفجار شنبه شب نیویورک در یکی از خیابان‌های محله پر رفت‌وآمد چلسی رخ داد و هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

در مورد نحوه بروز این انفجار هم شبکه خبری سی بی اس اعلام کرد که منابعی به این شبکه گفته‌اند انفجار در یک سطل زباله قابل حمل رخ داده است.

بر اساس گفته‌های فرماندار نیویورک، ایستگاه‌های متروی منطقه در مورد احتمال آسیب مورد بررسی قرار گرفته‌اند و با توجه به این خسارتی در آنها مشاهده نشده، فعالیت کامل‌شان از روز دوشنبه از سر گرفته می‌شود.

XS
SM
MD
LG