لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۰

خواسته‌های رهبر جمهوری اسلامی از نمایندگان مجلس دهم


آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان مجلس دهم، با برشمردن اولویت‌های کاری مجلس در عرصه‌های مختلف، گفت که مجلس باید انقلابی باشد، به «مواضع خصمانه و مغرضانه» آمریکا واکنش نشان دهد و در مقابل سیاست‌های استکبار ایستادگی کند.

آقای خامنه‌ای با تجلیل از کارنامه به گفته او «خوب، مجلس نهم» در این زمینه، نمانیدگان مجلس را به داشتن موضع شفاف در مواجهه و مقابله با جریان‌های معارضِ سیاسی علیه انقلاب اسلامی فراخواند.

رضا علیجانی فعال و تحلیلگر سیاسی درفرانسه به رادیو فردا می گوید، گفته‌های آقای خامنه‌ای به گونه‌ای بازتاب‌دهنده نگرانی رهبر جمهوری اسلامی از اوضاع سیاسی داخلی کشور است.

گزارش جواد کوروشی از دیدار نمایندگان مجلس دهم با آقای خامنه ای
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:49 0:00
لینک مستقیم

آقای خامنه‌ای همچنین در دیدار خود با نمایندگان به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: «آمریکایی‌ها اعم از دولت، کنگره و کاندیداهای ریاست جمهوری آینده، مدام زیاده‌خواهی و تهدید می‌کنند و مواضع و تهدیدهای آنها در مقطع فعلی همچون دوره قبل از توافق است و نباید در مقابل این گستاخی‌ها ساکت ماند».

روز یکشنبه، پیش از دیدار نمایندگان مجلس با آیت‌الله خامنه‌ای، مجلس شورای اسلامی جلسه علنی داشت.

در آغاز نشست روز یکشنبه تذکراتی به هیئت رئیسه مجلس داده شد و از جمله یک نماینده دستور جلسه مجلس و گزارش مرکز پژوهش‌ها و گزارش اتقاق بازرگانی را به دلیل انجام نشدن نطق‌های پیش از دستور غیرقانونی خواند.

رئیس مجلس اما این تذکر را وارد ندانست و گفت، چون باید نمایندگان به دیدار آقای خامنه ای بروند این امکان نبوده است.

مصطفی کواکبیان یکی از نمایندگان، که هفته پیش ابتدا خود را نامزد کرسی ریاست مجلس کرده اما سپس انصراف داده بود، به اعلام آرای خود، از سوی صدا و سیما اعتراض کرد و گفت مجلس باید این آرا را به عنوان رأی سفید اعلام می‌کرد.

در ادامه نشست روز یکشنبه مجلس، محمد قاسمی، معاون مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارشی درباره بی‌انضباطی مالی از سال ۸۳ تا ۹۲ ارائه کرد، دوره‌ای که هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را در بر می‌گیرد.

او از جمله گفت نرخ رشد اقتصادی کشور نسبت به منابع صرف شده و در مقایسه با دیگر کشورها در دهه گذشته قابل توجه نیست و چهار تا پنج درصد رشد هم منجر به ایجاد اشتغال نشده است.

آقای قاسمی با برشمردن بی‌انضباطی‌های مالی قانون هدفمندی یارانه‌ها را یکی از مهم‌ترین عامل اوضاع نابسامان مالی دولت خواند.

XS
SM
MD
LG