لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۱

بازداشت ۳۳ عضو یک شبکه «قاچاق مهاجران ایرانی به بریتانیا»


یک مأمور آژانس ملی جرایم بریتانیا در حال دیده‌بانی در سواحل اسکاتلند
یک مأمور آژانس ملی جرایم بریتانیا در حال دیده‌بانی در سواحل اسکاتلند

۳۳ عضو یک شبکه قاچاق انسان که در قاچاق مهاجران ایرانی به بریتانیا دست داشته‌اند، در یک هفته گذشته و در جریان بخشی از تحقیقات گسترده اروپایی در این زمینه، در بریتانیا و یونان بازداشت شده‌اند.

بر پایه اعلام آژانس ملی جرایم بریتانیا، گمان می‌رود مظنونان بازداشت شده «اعضای کلیدی» یک شبکه سازمان‌یافته تبهکاری هستند که در قاچاق صدها تن از طریق مناطق مختلفی اروپا به بریتانیا با استفاده از مدارک جعلی دست دارند.

به گزارشی خبرگزاری فرانسه، ۲۴ تن از این گروه ۳۳ نفره که درگیر قاچاق مهاجران ایرانی به بریتانیا هستند، در جریان چند عملیات مشترک بین آژانس ملی جرایم بریتانیا و پلیس یونان در آتن بازداشت شده‌اند.

این گزارش بازداشت‌شدگان را افرادی بین ۲۶ تا ۴۵ سال معرفی کرده، اما به ملیت آنها اشاره‌ای نکرده است.

در ارتباط با همین پرونده، ۹ تن دیگر هم هفته گذشته در بریتانیا بازداشت شده بودند.

به باور بازرسان این پرونده، مهاجران مبالغی تا ده هزار یورو برای هر نفر به قاچاقچیان پرداخت می‌کردند تا مدارک جعلی دریافت کنند و راهی بریتانیا شوند.

در جریان این عملیات، چهار دفتر جعل مدرک، که بازداشت‌شدگان در آنجا اقدام به جعل مدارک تقلبی کرده‌اند، شناسایی و بسته شده است.

پلیس همچنین تجهیزات جعل مدرک را به همراه ۵۰ هزار یورو پول نقد و صدها مدرک تقلبی کشف و ضبط کرده است.

بازداشت‌های هفته گذشته در ارتباط با این پرونده در بریتانیا نیز در قالب چندین عملیات در شهرهای گلاسکو، و منچستر و نیز در نورث‌همپتون صورت گرفته است.

در شهریور امسال نشریه بریتانیایی تلگراف، در گزارشی نوشت که بر پایه برآوردها سالانه بیش از ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی وارد بریتانیا می‌شوند.

آژانس ملی جرایم بریتانیا در فروردین امسال هم در گزارشی اعلام کرده بود که مهاجرانی که دست به دامن شبکه‌های قاچاق انسان می‌شوند، تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ پوند برای ترتیب دادن سفرشان به بریتانیا پرداخت می‌کنند.

این مبلغ برای کسانی که در عوض سفر هوایی، به عبور از دریای مانش به وسیله کشتی یا قایق رضایت می‌دهند، اندکی کمتر و تا سقف ۱۲ هزار یورو تخمین زده شده است.

XS
SM
MD
LG