لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۸

مالکان «خودروهای شیشه‌دودی غیرمجاز» در تهران جریمه می‌شوند


یک مقام پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، با اعلام ممنوعیت دودی کردن «غیر مجاز» شیشه خودروها، گفته است که مالکان علاوه بر پرداخت جریمه ۵۰ هزار تومانی، موظف به پاک کردن برچسب دودی شیشه‌ها خواهند شد.

حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، روز یکشنبه ۲۰ تیر، در مصاحبه با وب‌سایت عصر ایران گفت که دودی کردن شیشه خودروها به طوری که داخل خودرو معلوم نباشد «ممنوع» است.

این مقام نیروی انتظامی اشاره ای به مستندات قانونی برای ممنوع بودن،دودی کردن شیشه خودروها نکرده است.

به گفته آقای عابدی،نیروی انتظامی صاحبان این خودروها را ۵۰ هزار تومان جریمه می‌کند و آنان موظف به پاک کردن برچسب دودی چسبانده شده بر روی شیشه خواهند شد.

او همچنین گفت که نیروی انتظامی خودروهای وارداتی که شیشه دودی دارند را نیز کنترل می‌کند و در صورتی که «مشکلی در آنها وجود داشته باشد، حتماً موضوع در همان مکان بررسی می‌شود».

پیش از این مقامات نیروی انتظامی اعلام کرده بودند که تنها خودروهای مقامات و خودروهای دیگر با مجوز شورای امنيت ملی می‌توانند شیشه‌های خود را دودی كنند.

بر اساس گزارش‌ها در فصل تابستان، دودی کردن شیشه خودروها برای کاهش گرما افزایش می‌یابد.

هشدار این مقام نیروی انتظامی درباره برخورد با دودی کردن شیشه خودروها در حالی است که هر ساله در فصل تابستان در شهرهای بزرگ ایران مأموران نیروی انتظامی در قالب طرح‌هایی چون «گشت ارشاد» و یا «امنیت اخلاقی» افراد به گفته آنان «بی‌حجاب» را بازداشت و با خودروهایی که راننده یا سرنشینان آن «بی‌حجاب یا بد حجاب» هستند، برخورد می‌کنند.

XS
SM
MD
LG