لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۱۷

تجمع رانندگان تاکسی تلفنی علیه «اسنپ» و «تپسی» مقابل مجلس


گروهی از رانندگان تاکسی‌های تلفنی روز دوشنبه در اعتراض به فعالیت دو اپلیکیشن «اسنپ» و «تپسی» مقابل مجلس تجمع کرده‌اند.

برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری فارس روز دوشنبه دوم اسفند گزارش کردند که معترضان در این تجمع فعالیت «اسنپ» و«تپسی» را «غیرقانونی» می‌دانند و خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند.

بر پایه این گزارش‌ها، تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی به نحوه فعالیت «اسنپ» و«تپسی» از سوی مجلس و دولت شده‌اند.

این رانندگان معترض دست‌نوشته‌هایی با مضامین «دولت تدبیر و امید، به داد ما برسید» و «دولت تدبیر و امید، شما امید ما هستید» با خود حمل کرده‌اند.

یکی از این تجمع‌کنندگان به خبرگزاری ایرنا گفته است «ما رانندگان آژانس مدت‌هاست نسبت به فعالیت اسنپ و تپسی در سطح شهر اعتراض داریم٬ زیرا این شرکت‌ها کاملاً غیرقانونی هستند».

بر اساس گزارش‌ها، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در تهران افزایش چشمگیری یافته و به علت در دسترس بودن و خدمات و قیمت مناسب‌ آنها٬ کسب ‌و کار آژانس‌ها و تاکسی‌های عادی با مشکل روبه‌‌رو شده است.

با اینکه شرکت‌هایی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند ثبت قانونی شده‌اند٬ ولی اتحادیه مؤسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران، این سرویس‌ها را غیرقانونی می‌داند و خواستار آن است تا این سرویس‌ها زیر چتر این اتحادیه وارد شوند.

با همه گیر شدن تاکسیهای اینترنتی در تهران ، تاکسی‌داران از وزیر ارتباطات هم خواسته‌اند مانع ادامه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی شود که وزیر ارتباطات با غیر منطقی دانستن این خواسته گفته کسب و کارهای سنتی نمی‌توانند جلوی فناوری را بگیرند.

حسین مهری، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، روز دوشنبه ۲۵ بهمن اعلام کرده که تاکسی‌های اینترنتی اسنپ و تپسی «فاقد مجوز» جریمه خواهند شد.

ابوالفضل قناعتی یک عضو شورای شهر تهران هم امروز در گفت و گو با ایرنا از بررسی ادامه فعالیت اپلیکیشن «اسنپ» و «تپسی» در کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داده است.

آقای قناعتی گفته است که «مشخص نیست رانندگانی که از طریق این اپلیکیشن‌ها اقدام به جابه جایی مسافر می‌کنند، استعلام و تأییده تشخیص هویت را دریافت کرده‌اند یا خیر؟»

او اضافه کرده «اگر اطمینان پیدا کنیم این اپلیکیشن‌ها در کنار ضوابط و تعهدات٬ خدمات ارزان ارائه می‌دهند، باید در نحوه تصمیمات خود در شهر تهران بازنگری داشته باشیم».

اسنپ آبان ماه سال ۹۳ راه اندازی شد و این روز‌ها با بیش از دو سال سابقه کار، چند هزار راننده و چند صد هزار مسافر از اپلیکیشن این شرکت استفاده می‌کنند.

هم اسنپ و هم تپسی، دیگر سامانه هوشمند درخواست تاکسی، اپلیکشن‌هایی برای آیفون و گوشی‌های اندرویدی دارند و از این طریق ارتباط بین کاربران و رانندگان را برقرار می‌کنند.

XS
SM
MD
LG