لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

پاسخ به نظرات و پرسش‌های شما در مورد تغییرات وب‌سایت رادیوفردا


در هفته‌ای که از تغییرات جدید در وب‌سایت رادیوفردا گذشت، نظرات متنوعی از کاربران رادیوفردا به دست ما رسید، از جمله کاربرانی که زیر پست مرتبط با این تغییرات نظرات خود را با ما در میان گذاشتند.

گرچه به طور کلی، بخشی از کاربران از تغییرات جدید ناراضی بودند و در مقابل برخی دیگر این تغییرات را به دلیل سبک‌تر شدن و سریع‌تر شدن وب‌سایت ستودند، اما برخی از نظرات شما به اشکالات ریز و درشتی اختصاص داشت که در سایت جدید دیده می‌شود.

بعضی از این ایرادها به مشکلاتی بر می‌گردد که در تغییر مدل برنامه‌نویسی سایت با آن روبه‌رو بودیم و تیم فنی با آگاهی از آن در حال چاره‌اندیشی برای رفع آنها هستند و در مقابل برخی از ایرادها از چشم تیم برنامه‌نویسی ما هم افتاده بود و همراهی شما باعث شد تا این ایرادها را برجسته و به فکر رفع آنها باشیم.

در این مطلب به برخی از پرتعدادترین سؤال‌های شما در مورد تغییرات جدید وب‌سایت می‌پردازیم و پاسخ‌هایی را با شما در میان می‌گذاریم:

مشکلات بخش شنیداری

برای ما نوشته‌اید که پخش زنده رادیوفردا را پیدا نمی‌کنید یا در اجرای آن دچار مشکل هستید.

در طراحی جدید بالای هر صفحه از وب‌سایت رادیوفردا، دو لینک رادیو و تلویزیون برای دسترسی به بخش‌های شنیداری و تصویری رادیوفردا قرار دارد.

در منوی رادیو علاوه بر دسترسی به پخش زنده و مرور برنامه‌های در آستانه پخش، لینک مجله‌های رادیویی، پادکست برنامه‌ها و نیز جدول پخش برنامه‌ها (یا همان انتخاب کنید و بشنوید) قرار دارد.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که با آن مواجه بودید و در کامنت‌ها هم به آن اشاره شده، این است که در نسخه کنونی پخش زنده به صورت خودکار شروع به اجرا نمی‌کند و بعد از هدایت به صفحه پخش زنده، لازم است که دکمه اجرا را یک بار دیگر لمس یا کلیک کنید.

این مشکل را کاربران مختلف رادیوفردا، از جمله از طریق کامنت با ما در میان گذاشته‌اند، و تیم فنی ما قول داده در روزهای آینده این مشکل را بر طرف کند.

بعضی از کاربران هم در استفاده از امکانات شنیداری از طریق مرورگرهای مختلف دچار مشکل بودند، مثلاً یکی دو کاربر رادیوفردا برای ما نوشته‌اند که برای مراجعه به سایت از مرورگر اپرا مینی استفاده می‌کنند و از جمله در استفاده از امکانات شنیداری ما با این مرورگر دچار مشکل هستند.

یکی دو کاربر هم از مشکلات خود برای شنیدن رادیوفردا از طریق گوشی‌های ویندوزی گفته بودند.

این ایرادها را به شکل عمومی با بخش فنی مطرح کرده‌ایم و آنها دست به کار ارزیابی اجرای بخش‌های شنیداری در سیستم‌های مختلف و رفع اشکال هستند.

با این همه لطفاً اگر در شنیدن رادیوفردا دچار مشکل هستید، برای ما با جزئیات بنویسید که از چه مرورگری و از چه سیستم عاملی برای مرور رادیوفردا و دسترسی به بخش‌های شنیداری دچار مشکل هستید تا بتوانید با تمرکز بر آن مشکل، سریع‌تر آن را بر طرف کنیم.

برخی از کاربران هم با دانلود برنامه‌های رادیویی مشکلاتی دارند، و تمایل دارند که مثل گذشته امکان دانلود برنامه‌ها با کیفیت مناسب برای پهنای باند پایین در نظر گرفته شود. این موضوع هم از مواردی است که در اولویت کاری تیم فنی ما قرار دارد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک امکان دانلود برنامه‌ها با کیفیت‌ها مختلف را داشته باشیم.

درج و نمایش نظرات

شیوه درج و نمایش نظرات تغییراتی داشته و کاربرانی که از این طریق دیدگاه‌های خود را با دیگر مخاطبان رادیوفردا در میان می‌گذارند، از برخی از این تغییرات ناراضی بودند.

از ما خواسته بودید تعداد کامنت‌هایی که در اولین نگاه در زیر مطلب به نمایش در می‌آید، بیشتر شود. بلافاصله بعد از این درخواست ما تعداد کامنت‌ها را به پنج کامنت در نگاه اول تغییر دادیم، و با لمس یا کلیک کردن بر تعداد بیشتری از کامنت‌ها به نمایش در می‌آید.

برخی کاربران اما تمایل داشتند که همانند طراحی پیشین، هر ۱۰ کامنت در یک صفحه باشد و کاربران برای دیدن ۱۰ کامنت بعدی، صفحه بعد را انتخاب کنند. این پیشنهاد با منطق کنونی طراحی ما همخوان نیست، که قرار است هم برای تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند و هم برای کامپیوتر‌های خانگی یکسان باشد.

پیشنهاد دیگری که در میان نظرات شما در مورد کامنت‌ها به چشم می‌خورد، اطلاع‌رسانی در مورد ارسال، و تأیید کامنت بود. در این مورد با توجه به نظرات شما، از تیم فنی خواسته‌ایم تا دو تغییر را در دستور کار داشته باشد؛ یکی اینکه امکانی را در نظر بگیرد تا به محض ارسال موفقیت‌آمیز کامنت، شما مطلع شوید که کامنت شما در سیستم قرار گرفته است. دوم اینکه به شما امکان دهد با ثبت ایمیل مطلع شوید که کامنت شما چه زمانی در وب‌سایت تأیید شده و احیاناً چه کسانی مستقیماً به کامنت شما پاسخ داده‌اند.

امکان دیگری که از تیم فنی خواسته‌ایم برای وب‌سایت در نظر بگیرد این است که اگر به دلایلی کامنت شما قابل انتشار نبود، شما از طریق ایمیل مطلع شوید که کامنت شما به دلایلی منتشر نشده است. البته به شرطی که در طمان درج کامنت یک آدرس ایمیل معتبر ثبت کرده باشید.

در نسخه جدید سایت رادیوفردا، کاربران امکان پاسخ‌دهی مستقیم به کامنت‌های دیگر کاربران را هم دارند و می‌توانند نظر خود در مورد یک کامنت را مستقیماً زیر همان کامنت درج کنند. کاربران همچنین قرار است امکان داشته باشند که به کامنت دیگر کاربران امتیاز مثبت یا منفی دهند. کلیدهای مربوط به این کار، الان زیر کامنت‌ها دیده می‌شود اما تیم فنی برای فعال کردن این امکان به مقداری وقت نیاز دارد.

بعضی کاربران هم خواسته‌اند که مانند گذشته امکان داشته باشند، شیوه نمایش کامنت‌ها را تغییر دهند، و انتخاب کنند که آیا کامنت‌ها بر اساس ترتیب زمانی از اول تا آخر نمایش داده، شود یا مثل منطق فعلی آخرین کامنت‌ها اول نمایش داده شود. تیم فنی برای حل این موضوع هم نیاز به وقت دارد و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این امکان هم به وب‌سایت برگردد.

یک موضوع دیگر که در نظرات شما در مورد کامنت‌ها تکرار شده بود، امکان درج کامنت فارسی با صفحه کلید مجازی است که در طراحی قبلی وجود داشت، اما در طراحی جدید به دلیل مشکلات برنامه‌نویسی، موقتاً از آن صرف نظر شده. این موضوع هم در اولویت کاری تیم فنی قرار دارد و خیلی زود امکان استفاده از صفحه کلید مجازی به وب‌سایت برمی‌گردد.

کاربرانی هم نکاتی را در مورد طراحی بخش کامنت‌ها، از جمله در مورد کوچک و بزرگی فونت، یا اندازه کادر مربوط به درج کامنت با ما در میان گذاشته‌اند که این نکات هم برای چاره‌جویی در اختیار بخش فنی قرار گرفته است.

مسائل مرتبط با طراحی

در مورد طراحی جدید برخی از کاربران گفته‌اند که به طراحی قبلی عادت داشته‌اند و طراحی جدید برای‌شان چندان مأنوس نیست اما با این حال رفته رفته و با گذشت چندین روز از رونمایی از طراحی جدید، کاربران بیشتری از طراحی جدید اعلام رضایت کرده‌اند.

از میان نظرات بسیار متنوعی که تا اینجا دریافت کردیم، در حالی که برخی از کاربران آن را خسته‌کننده، نامأنوس و با سفیدی زیاد توصیف کرده‌اند، برخی کاربران هم آن را به دلیل سادگی و سرعت باز شدن صفحات ستوده‌اند. در این زمینه حتماً از نظرات شما استفاده می‌کنیم تا در چارچوب طراحی جدید، ارائه محتوا به گونه‌ای باشد که کاربران بیشتر از آن راضی باشد.

در عین حال به دلایلی از جمله سرعت و امنیت بیشتر، شاید مرورگرهایی مثل فایرفاکس و گوگل کروم مرورگرهای بهتری برای مرور وب‌سایت ما باشد و به این دلیل تیم فنی به میزانی که روی روانی سایت در این مرورگرها تمرکز کرده، روی مرورگرهای دیگر تمرکز نکرده باشد، و اینجاست که لازم است اگر در کاربری وب‌سایت به مشکلی برمی‌خورید به طور مشخص برای ما بنویسید که از چه مرورگری و در چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید تا ما بتوانیم آن مشکل را دقیقاً شناسایی و بر طرف کنیم.

مثلاً کاربری برای ما نوشته که بهتر است اسکرول بار را در قسمت راست صفحه قرار دهیم تا مرور صفحات برای کاربر فارسی‌زبان که از راست به چپ می‌خواند، راحت‌تر باشد. خب اگر کاربر ویندوز هستید، چنین مشکلی در مرورگرهای کروم و فایرفاکس وجود ندارد، گرچه این مشکل در مرورگر اینترنت اسکپلورر دیده شده، و به تیم فنی گزارش شده است.

اگر با مرورگرها و سیستم‌های عامل دیگر هم چنین مشکلی دارید، لطفاً برای ما بنویسید تا برای رفع آن تلاش کنیم.

برخی کاربران نوشته‌اند که اندازه فونت‌ها به ویژه در تیتر بزرگ است و بهتر است در سایز فونت تجدید نظر شود. برخی هم از بزرگ بودن سایز عکس در متن خبرها گله کرده‌اند. برخی از کاربران طراحی صفحه اصلی را با طراحی قدیمی ما مقایسه کرده‌اند و مثلاً خواستار افزایش تیترهای اصلی هستند اما در عوض برخی از کاربران، هم از تغییرات بخش خبرهای اصلی، و هم از افزایش اندازه فونت‌ها استقبال کرده‌اند.

این موارد همه در دست بررسی هستند تا بتوانیم طراحی را در آینده نزدیک بهبود ببخشیم، و بخش بزرگتری از کاربران را راضی کنیم.

یک نکته که مورد توجه بخش قابل توجهی از کاربران بود، حذف آیکون پرینت از صفحات خبری است. گرچه هم‌اکنون نیز با استفاده همزمان از کلیدهای «کنترل و پی» امکان دسترسی به نسخه چاپی صفحات وجود دارد، اما تیم فنی ظرف یکی دو هفته آینده این مشکل را بر طرف می‌کند و یک آیکون پرینت در اختیارتان می‌گذارد تا نسخه چاپی ساده‌تری در دسترس شما باشد.

مشکل برخی از کاربران با طراحی جدید هم تأخیر یا اشکال در باز شدن عکس‌ها در زمان استفاده از فیلترشکن‌هاست که این مشکلات هم برای چاره‌جویی و رفع به تیم فنی منتقل شده است.

***

اینها بخش‌هایی از اصلی‌ترین انتقادهای و پیشنهادهایی بود که در روزهای گذشته از شما دریافت کرده‌ایم. موضوعاتی که ما به دقت آنها را مرور می‌کنیم و سعی می‌کنیم با رفع مشکلات، پیشنهادهای شما را برای افزایش کاربری سایت در نظر داشته باشیم.

بخشی از نکاتی هم در روزهای گذشته دریافت کردیم، پیشنهادهایی برای بهبود محتوایی سایت بود که آنها را با تحریریه سایت در میان می‌گذاریم، و امیدواریم که همچنان ما را با نظرات خود همراهی کنید.

تازه‌های ایران و جهان

XS
SM
MD
LG