لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۴

وزیر ارشاد: اجازه برخورد محلی با موسیقی را نمی‌دهیم


وزیر ارشاد دولت حسن روحانی با انتقاد از «تخریب» دولت یازدهم گفته است که این دولت اجازه نخواهد داد «با قوانین محلی با موسیقی برخورد شود».

خبرگزاری ایلنا٬ روز جمعه ۲۹ بهمن گزارش داد که رضا صالحی امیری در یک نشست رسانه‌ای در یاسوج اعلام کرده که دولت از «نقد سازنده استقبال٬ اما تخریب را عملی غیراخلاقی می‌داند».

آقای صالحی امیری هدف از «تخریب»٬ «انتقام جویی» و «ناکارآمد» نشان دادن «خدمات» دولت عنوان کرده و گفته است که دولت معتقد است این «تخریب‌ها یک رویکرد غیرانسانی است».

او افزوده است «کسی که تخم ناامیدی و یاس را در دل مردم بکارد٬ قطعاً به آرمان‌های ملت خیانت» کرده و «نظام را تخریب» می‌کند.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از نشست خبری خود به موضوع برگزاری کنسرت‌ها اشاره کرده و گفته است که «هیچ‌کس در هر نقطه‌ای از کشور نمی‌تواند با اجرای قوانین محله‌ای٬ مانع اجرای موسیقی‌ها شود».

او افزوده است «مبنای دولت در بحث موسیقی مبنای شرعی و قانونی است و وزارت ارشاد با هرگونه برخورد محله‌ای در این ارتباط مقابله می‌کند».

آقای صالحی امیری بدون اشاره به نام فرد یا جریانی اشاره کند٬ اضافه کرده «بحث موسیقی، بازی برخی سیاسیون در وزارت ارشاد است».

مخالفت با برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهر‌های مختلف ایران از سوی گروهی از روحانیون در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی٬ تاکنون منجر به لغو ده‌ها برنامه موسیقی شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت روحانی نیز در واکنش به این مخالف‌ها برگزاری کنسرت در برخی شهر‌ها از جمله شهر مشهد را متوقف کرده است.

از قوه قضائیه٬ اداره اماکن نیروی انتظامی در تهران و شورای تأمین در شهرستان‌ها از جمله نهادهای مؤثر در لغو کنسرت‌هایی نامبرده می‌شود که وزارت ارشاد اجازه برگزاری آنها را صادر کرده بود.

سال گذشته نیز تعدادی از کنسرت‌ها در شهرهای مختلف ایران با وجود صدور مجوز از سوی اداره‌های ارشاد این شهرها با دخالت و اعمال فشار این نهاد‌ها لغو شده بود.

امامان جمعه برخی از شهر‌های ایران نیز در ماه‌های اخیر همسو با آیت‌الله احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد، خواستار لغو برگزاری کنسرت‌ها در شهر‌های خود شده‌اند.

۲۷ دی ماه امسال نیز گروهی از روحانیون و بسیجیان حوزه علمیه بندرعباس در نامه‌ای خطاب به مسئولان استان هرمزگان٬ خواستار لغو برگزاری کنسرت در این شهر شدند.

این دسته از روحانیون و نیرو‌های بسیج نوشته‌اند که «نسبت به برگزارى مکرر کنسرت‌ها و مجالس عمومى لهو» معترضند و خواستار «برچيده شدن اين گونه مجالس» هستند.

XS
SM
MD
LG