لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۳

استاندار سمنان: چند عضو داعش در استان سمنان دستگیر شده‌اند


استاندار سمنان بدون اشاره به جزئیات و شمار بازداشت‌شدگان، گفته است چند عضو گروه حکومت اسلامی، داعش، دراین استان دستگیر شده‌اند و مقداری «مواد منفجره» از آنها کشف شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدرضا خباز روز شنبه سوم مهر، همچنین با اشاره به دستگیری شماری از به گفته او «عقبه تکفیری‌ها و کشف مهمات» از آنها در برخی استان‌های کشور افزود: «در سمنان نیز پیش از این تلاش‌های صورت گرفته بود که با هوشیاری و اقدام به‌هنگام این تلاش‌ها در نطفه خاموش شد».

استاندار سمنان به تعداد افراد دستگیر شده و زمان دقیق دستگیری آنان اشاره‌ای نکرده است.

سخنان آقای خباز در حالی بیان شده که گزارش‌های منتشر شده پیشین درباره دستگیری افراد وابسته به گروه حکومت اسلامی، داعش، بیشتر مربوط به استان‌های مرزی ایران بوده است.

از جمله مقام‌های امنیتی ایران روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد، از وقوع دو درگیری بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با تیم‌های «وابسته به داعش» در استان کرمانشاه خبر داده و اعلام کرده بودند که در این درگیری‌ها چهار نفر از افراد وابسته به حکومت اسلامی، داعش، کشته شده و شش نفر دیگر دستگیر شدند.

احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، روز دوشنبه ۱۱ مرداد، گفته بود که گروه حکومت اسلامی، داعش، تعدادی از نیروهای خود را از قصر شیرین و نفت‌شهر جذب کرده‌ که دو نفر از آنان اسفند ۹۴ وارد ایران شده و توسط نیروهای مسلح ایران کشته شده بودند.

در همین حال وزارت اطلاعات ایران روز ۳۱ خرداد نیز در اطلاعیه‌ای از «خنثی» شدن «چند بمب گذاری» طراحی شده از سوی «گروه‌های تکفیری وهابی» در تهران و «چند استان» دیگر و دستگیری تعدادی از افراد در این رابطه خبر داده بود.

پس از آن تلویزیون ایران فیلمی را در این زمینه پخش کرد که در آن گفته شد این افراد از سوی گروه حکومت اسلامی، داعش، «دستور» داشتند در «۵۰ نقطه تهران» حملاتی را ترتیب دهند.

XS
SM
MD
LG