لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۵

شناسایی عاملان تیراندازی «مرتبط با انتخابات» در ممسنی


نیروهای ویژه پلیس ساعتی پس از حادثه تیراندازی در ممسنی، در یکی از مناطق شهر. تصویر ارسالی یکی از شهروندان روزنامه‌نگار
نیروهای ویژه پلیس ساعتی پس از حادثه تیراندازی در ممسنی، در یکی از مناطق شهر. تصویر ارسالی یکی از شهروندان روزنامه‌نگار

تیراندازی در شهرستان ممسنی در استان فارس، که شاهد برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است، چهار مجروح بر جای گذاشته است. وزارت کشور می‌گوید که این رویداد «حادثه‌ای غیرامنیتی» بوده، و عاملان آن شناسایی شده و تحت تعقیب هستند.

آن طور که معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور به خبرگزاری‌ها گفته است، «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این ناآرامی‌ها یک موضوع غیرامنیتی و در واقع واکنش طرفداران نامزدها بوده، که طی آن از سوی برخی به افرادی بی‌هدف تیراندازی شده است».

حسین ذوالفقاری افزوده است که در این حادثه «چهار نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند و هم اکنون امنیت برقرار است».

آقای ذوالفقاری اضافه کرده که «ضاربان شناسایی شده‌اند و نیروهای منطقه به دنبال دستگیری آن‌ها هستند».

در همین حال ستاد انتخابات کشور، در اطلاعیه شماره ۱۱۸ خود، «حوزه انتخابیه ممسنی و رستم» در استان فارس را از موضوع تمدید زمان رأی‌گیری استثنا کرده و به این ترتیب انتخابات در این حوزه انتخابیه در ساعت ۶ عصر روز جمعه به پایان رسیده است.

آخرین اعلام وزارت کشور حاکی از تمدید مهلت رأی‌گیری در دیگر حوزه‌ها تا ساعت ۲۱ روز جمعه است.

همزمان خبرگزاری ایسنا به نقل از نوذر شفیعی، نماینده کنونی ممسنی در مجلس نوشته است که تیراندازی در این حوزه انتخابیه، «از طرف برخی افراد سیاسی‌کار و فرصت‌طلب اتفاق افتاده و مردم مسبب این خشونت‌ها نیستند».

آقای شفیعی افزوده است که «چون جامعه [شهروندان ممسنی] یک جامعه قومی است، متأسفانه گاهی خصایص قومی توسط عده‌ای معدود تحریک می‌شود و در نتیجه توده مردم را به درگیری می‌کشاند».

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین با یادآوری اینکه از ۲۱ استانی که شاهد برگزاری انتخابات منطقه دوم هستند، وضعیت سه استان «خوزستان، چهار محال و بختیاری، و فارس» بر اساس پیش‌بینی قبلی «امنیتی» برآورد شده، اما «تا این لحظه در همه حوزه‌ها امنیت برقرار است، و مورد سوء امنیتی نداشته‌ایم».

حسین ذوالفقاری در عین حال به یک مورد درگیری در میاندوآب اشاره کرده و گفته است که «تا جایی که ما در جریان هستیم، مرتبط با بحث انتخابات نبوده است».

او همچنین به مورد دیگری از تنش در پارس‌آباد اشاره کرده و گفته است که «[در این منطقه] تنشی در حد مشکل امنیتی نداشتیم. ممکن است مشاجره‌ای شده باشد، اما مشکل امنیتی نیست».

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور همچنین با یادآوری اینکه «در زمینه تحرک نیروهای تروریستی مورد خاصی نداشتیم» اضفه کرده است که «قبل از انتخابات درگیری در منطقه خاش صورت گرفت که طی آن دو دستگاه پژو به گشت تکاوری حمله کرده و سه نیروی انتظامی شهید و یک نفر محروح شدند. این تیم که گروهکی نبودند شناسایی شدند و سه نفر از آن‌ها در درگیری به هلاکت رسیدند و ابزار آلاتشان ضبط شد این عده ازمربوط به اشرار قاچاق مواد مخدر بودند».

XS
SM
MD
LG