لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۹

رسانه‌های سوری: ارتش کنترل یک منطقه کلیدی در شمال شرق حلب را به دست گرفته است


چند سرباز هوادار اسد در حال گشت‌زنی در ویرانه‌هایی در منطقه مساکن هنانو، تنها سه روز پیش از اعلام باز‌پس‌گیری کامل این منطقه توسط نیروهای دولتی
چند سرباز هوادار اسد در حال گشت‌زنی در ویرانه‌هایی در منطقه مساکن هنانو، تنها سه روز پیش از اعلام باز‌پس‌گیری کامل این منطقه توسط نیروهای دولتی

رسانه‌های دولتی سوریه، روز شنبه ششم آذر، در گزارش‌هایی ادعا کردند که نیروهای دولتی این کشور «کنترل کامل» منطقه «مساکن هنانو» در شمال شرق شهر حلب را که تا کنون در تصرف شورشیان مخالف بشار اسد بوده، در دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی سوریه از منطقه مساکن هنانو به عنوان «بزرگترین محله در تصرف شورشیان» در شرق حلب یاد کرده، و از بارپس‌گیری کامل این منطقه توسط ارتش سوریه خبر داده است.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، نیز در گزارشی مشابهی نوشته است که در حال حاضر عملیات پاکسازی این منطقه از مین‌ها و بمب‌های بر جا مانده در جریان است.

در این زمینه رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز شنبه در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرد که ۸۰ درصد از منطقه مساکن در تصرف نیروهای دولتی است و بقیه این منطقه نیز زیر آتش این نیروها قرار دارد.

او افزود که نیروهای دولتی تنها چند صد متر، با قطع ارتباط کامل بخش شمالی و بخش جنوبی حلب فاصله دارد.

تصرف منطقه مساکن هنانو در شمال شرق حلب، امکان آتش‌بار به چندین نقطه دیگر شرق حلب که همچنان در تصرف شورشی‌هاست را برای ارتش دولتی سوریه فراهم می‌کند.

نیروهای ارتش سوریه در روزهای گذشته پیشروی‌هایی را در این منطقه از حلب داشتند و در این زمینه تلویزیون دولتی سوریه روز جمعه خبر داد که آنها از سه محور در حال پیشروی در منطقه هستند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این عملیات بخشی از تهاجم گسترده‌تری است که نیروهای حامی بشار اسد در نزدیک به دو هفته گذشته، برای بازپس‌گیری کامل حلب ترتیب داده‌اند؛ دومین شهر اصلی و پاتخت اقتصادی سوریه، پیش از آنکه در مارس ۲۰۱۱ به تصرف شورشیان مخالف اسد در آید.

در عین حال گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه حاکی است که بمباران‌های ارتش سوریه در شرق حلب از زمان تهاجم گسترده اخیر در ۲۵ آبان ماه، به کشته شدن ۲۱۲ غیرنظامی انجامیده که ۲۷ تن از آنها کودک هستند.

شرق حلب از تابستان امسال در محاصره نیروهای دولتی است و بر پایه اعلام سازمان ملل، ۲۷۰ هزار غیرنظامی در حالی همچنان در این منطقه زندگی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG