لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۰

بازداشت معلم خاطی در پرونده تنبیه بدنی یک دانش‌آموز کرمانی


یک هفته پس از انتشار گزارش‌ها درباره «تنبیه بدنی شدید» یک دانش‌آموز توسط معلمش در شهرستان «رودبار جنوب» در استان کرمان، دادستان این شهرستان خبر داد که این معلم به «اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی و کودک‌آزاری» بازداشت شده است.

به گزارش میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، سهراب سالاری روز دوشنبه چهارم اردیبهشت، خبر داد که دانش‌آموز صدمه‌دیده به پزشکی قانونی معرفی شده و این پرونده «با فوریت» در حال رسیدگی است.

بر اساس گزارش‌ها روز شنبه ۲۶ فروردین، معلم کلاس دوم ابتدایی مدرسه «فقاهت» در روستای «بحرین» در شهرستان «رودبار جنوب» یک دانش‌آموز را به دلیل انجام ندادن تکلیف، با خط‌کش آهنی شدیداً تنبیه کرده است.

پس از انتشار این گزارش‌ها، وزیر آموزش و پرروش دستور داد که این معلم از کار تعلیق و پرونده او به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شود.

تنبیه دانش‌آموزان در شهرستان «رودبار جنوب» در استان کرمان چندین بار خبرساز شده است.

از جمله در بهمن ماه سال گذشته در جریان تنبیه یک دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در مدرسه «شهید سالمی» در شهرستان «رودبار جنوب» استان کرمان توسط معلمش، مداد در سر این دانش‌آموز فرورفته بود.

پیش از آن نیز در مهر ماه ۹۵ نیز گزارش‌هایی درباره «شلاق خوردن» تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه روستای «مختار‌آباد» شهرستان «رودبار جنوب» به دلیل ناتوانی از پرداخت ۳۰ هزار تومان شهریه منتشر شده بود.

آموزش و پرورش استان کرمان اما این گزارش‌ها را «کذب، ساختگی و مغرضانه» دانسته بود.

رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرده که در دو سال ۹۴ و ۹۳، هزار و ۹۲۴ شکایت درباره تنبیه بدنی دانش‌آموزان در مدارس ثبت شده که هزار و ۲۷۴ شکایت «به حق» بوده است.

XS
SM
MD
LG