لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۵

تعطیلی مدارس ابتدایی تهران در دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل آلودگی هوا


پس از پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره رسیدن هوای تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز به وضعیت قرمز، مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران دوشنبه و سه‌شنبه، تعطیل اعلام شد و اورژانس تهران در حالت «آماده‌باش» قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، محمدهادی حیدرزاده، دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا تهران، روز یکشنبه ۲۷ دی، خبر داد که براساس مصوبه این کمیته، مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و نواحی یک و دو، کهریزک و شهرستان ری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل اعلام شده است.

براساس مصوبه این کمیته، کار ادارات دولتی و بخش خصوصی به غیر از بانک‌ها، مراکز درمانی و نیروی انتظامی و نظامی شهر تهران و شهرستان ری در روز سه‌شنبه با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

اجرای طرح ترافیکی زوج و فردِ تردد خودرو از روز دوشنبه و عدم فروش طرح ترافیک روزانه تا پایان روز سه‌شنبه از جمله دیگر مصوبات این کمیته برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، نیز از لغو مسابقات روز دوشنبه لیگ‌های پیشکسوتان و زیر ۱۸ سال خبر داد.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایسنا حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران، خبر داد که در پی تشدید آلودگی هوا، نیروهای اورژانس در حالت «آماده‌باش» به سر می برند اما هنوز «دستور استقرار در میادین» به آنها داده نشده است.

خبرگزاری ایرنا روز شنبه به نقل از سازمان هواشناسی، اعلام کرده بود که نقشه‌های هواشناسی از افزایش آلاینده‌ها در هوای تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه این هفته، و «ناسالم بودن شرایط برای همه افراد» در این شهرها حکایت دارد.

مجید آزادی، مدیر گروه هواشناسی دینامیک پژوهشکده هواشناسی، نیز پیش‌بینی کرد که سکون هوا و به دنبال آن انباشت آلایندگی در هوای تهران روز سه شنبه ۲۹ دی، «به اوج می‌رسد».

بر اساس «معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا»، «میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا» در محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ «ناسالم برای گروه حساس» (نارنجی) و در محدوده ۱۵۱ تا ۲۰۰ «ناسالم» (قرمز) اعلام شده است.

از ماه‌های گذشته و با رسیدن آلودگی هوای تهران چند شهر بزرگ ایران به وضعیت قرمز در برخی از روزها، در تهران طرح ترافیکی زوج و فردِ تردد خودرو انجام شد و مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در این شهر و شهرهای اصفهان، تبریز، اراک و کرج چندین بار تعطیل شدند.

در همین حال، علیرضا مهرابیان، کارشناس مرکز پایش هوای شهر اراک، خبر داد که روز یکشنبه شاخص کیفیت هوای اراک «در وضعیت هشدار» قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG