لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۳

سرقت حدود ۱۴۰ میلیارد تومان کابل مخابرات طی پنج سال


خبرگزاری ایسنا روز شنبه ۱۵ اسفند در گزارشی به نقل از مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نوشته است که طی پنج سال اخیر حدود ۱۴۰ میلیارد تومان کابل مخابرات در ایران به سرقت رفته است.

آقای زارعیان که درباره میزان خسارت‌های وارد شده به شرکت مخابرات طی پنج سال اخیر گفت‌و‌گو کرده٬ از اینکه در ایران برخی «علاقه به تخریب اموال دیگران دارند» اظهار تاسف کرده است.

او حجم قابل توجهی از ۱۴۰ میلیارد تومان خسارتی که این شرکت طی این مدت متحمل شده را از ناحیه سرقت کابل‌های مخابراتی اعلام کرده است.

این مقام مسئول افزوده همین مسئله باعث شده که «تدابیر شدیدتری برای حفاظت از اموال مخابرات به کار ببندیم٬ چرا که در برخی موارد این خسارت‌ها قابل جبران نبوده است».

کار‌شناسان معتقدند مس به کار رفته در کابل‌های مخابراتی ارزشمند است و تنها دلیلی که می‌تواند باعث سرقت آنها شود٬ این موضوع است.

در ایران به طور معمول ماهیانه گزارش‌های قابل توجهی در رسانه‌های این کشور مبنی بر به سرقت رفتن کابل‌های مخابراتی و یا بازداشت سارقان این کابل‌ها منتشر می‌شود.

سرقت کابل‌های مخابراتی و برق در ایران به اندازه‌ای است که برای شرکت مخابرات و اداره برق شهر‌ها و روستا‌ها به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

وب‌سایت «برق نیوز» ۲۵ مردادماه سال ۱۳۹۳ در گزارشی از قصد قوه قضائیه برای راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم سرقت کابل برق خبر داده بود.

بر اساس گزارش این وب‌سایت٬ استان تهران مقام اول در دزدی کابل و خراسان و سیستان و بلوچستان مقام دوم و سوم در دزدی کابل را دارند.

سرقت کابل‌های مسی مخابراتی در سال‌های گذشته منجر به قطع ارتباط بیش از ۵۰ هزار خط تلفن ثابت در مقاطع و زمان‌های مختلف شده است.

۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ سرقت کابل‌های مسی مخابرات موجب قطع ارتباط تلفنی ۱۰ هزار و ۲۵۱ مشترک تهرانی شده بود.

XS
SM
MD
LG