لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۸

معلمان حق‌التدریس تنها یک ماه از حقوق معوقه خود را دریافت کردند


خبرگزاری تسنیم گزارش کرده که در آستانه نوروز معلمان حق‌التدریس آموزش و پرورش، تنها توانسته‌اند یک ماه از شش ماه حقوقی که از این وزارت‌خانه طلب دارند را دریافت کنند.

این خبرگزاری روز جمعه ۲۸ اسفند نوشت این معلمان که از مهرماه تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند «از عدم دریافت مطالبات خود ابراز نگرانی» کرده‌اند.

آن‌طور که این خبرگزاری گزارش کرده وزارت آموزش و پرورش یک ماه حقوق آنها را هم در روز‌های پایانی سال ۱۳۹۴ واریز کرده است.

محمد بطحایی٬ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هم گفته «به دلیل اینکه نیروهای به صورت حق‌التدریس از مهر وارد آموزش و پرورش شده‌ بودند، در اعتبارات ما لحاظ نشده‌اند».

آقای بطحایی افزوده است «با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم تا بخشی از مطالبات آن‌ها را تأمین کنیم».

این در حالی است که همین مقام مسئول بهمن ماه امسال اعلام کرده بود تا پایان هفته چهارم بهمن بدهی معلمان حق التدریس پرداخت خواهد شد.

طبق مصوبه مجلس حدود ۱۵ هزار نفر از مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی از مهر امسال به عنوان نیروهای حق‌التدریس وارد آموزش و پرورش شده‌اند.

معلمان تنها کسانی نیستند که حقوق و مزایای معوقه خود را یا دریافت نکرده‌اند و یا با تاخیری قابل توجه و به صورت علی‌الحساب موفق به دریافت بخشی از حقوق خود شده‌اند.

بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی ایران نیز صبح روز جمعه و تنها به فاصله یک روز تا پایان سال ۱۳۹۴ سرانجام حقوق خود را دریافت کرده‌اند.

رسانه‌ها روز گذشته خبر داده بودند که حقوق بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته پرداخت نشده است که علی ربیعی٬ وزیر کار اعلام کرد از صبح جمعه، ۲۸ اسفندماه، حقوق این افراد قابل برداشت است.

XS
SM
MD
LG