لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۹

پلیس ترکیه ۴۵۰ تن را به ظن همکاری با داعش بازداشت کرد


پلیس ترکیه در بزرگترین عملیات ضد تروریستی این کشور، بیش از ۴۵۰ تن را به ظن ارتباط با گروه حکومت اسلامی موسوم به داعش دستگیر کرد.

این عملیات یک ماه پس از حمله به باشگاه شبانه در استانبول که ۳۹ کشته بر جای گذاشت و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری‌های «دوغان» و «آناتولی»، بیشتر بازداشت‌شدگان شهروندان خارجی و مظنون به طراحی حملات در ترکیه هستند.

خبرگزاری‌های ترکیه همچنین گزارش داده‌اند که در این عملیات ۱۵۰ شهروند سوریه در هتل‌ها و خانه‌های شخصی در استان شانلی‌اورفه، در نزدیکی مرز سوریه و ۸۵ تن در استان‌های دیگر هم مرز با سوریه بازداشت شده‌اند.

به گفته پلیس ترکیه، بیشتر دستگیری‌ها در شهر «بورسا» و «بینگول» این کشور بوده است .

پلیس ضدتروریستی ترکیه عصر یکشنبه هم ۶۰ مظنون به همکاری با گروه اسلامگرای داعش را در آنکارا بازداشت کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ۹ شهروند سوریه نیز که مظنون به سفر و برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی بودند در «ازمیر» بازداشت شدند.

در یک ساله و نیم گذشته، ترکیه بارها هدف حملات مسلحانه و بمب‌گذاری قرارگرفته است. بیشتر این حملات را گروه حکومت اسلامی موسوم به داعش بر عهده گرفته و یا به حزب کارگران کردستان «پ.‌‌کا‌‌.کا» و دیگر گروه‌های کردتبار نسبت داده‌شده است.

در آخرین حمله تروریستی در این کشور، ساعات اولیه سال ۲۰۱۷ میلادی یک مهاجم مسلح با ورود به یک باشگاه شبانه، حاضران را که حدود ۶۰۰ نفر بودند، هدف گلوله قرارداد و ۳۹ نفر را کشت و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

پلیس ترکیه سرانجام ۲۷ دی‌ماه عامل این حمله تروریستی به نام «عبدالقدیر ماشاریپف» را که یک تبعه ازبکستان است، بازداشت کرد.

گروه حکومت اسلامی مسئولیت این کشتار را بر عهده گرفت.

XS
SM
MD
LG