لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۵

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ پوشش همزمان

با بسته شدن نخستین حوزه‌های رأی‌گیری در شرق آمریکا، شمارش آرا و اعلام نتایج پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده است. پوشش همزمان این رویداد را در رادیو فردا دنبال کنید.

۰۲:۲۵ ۱۷.۸.۱۳۹۱
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان در حوزه‌های مختلف در حال برگزاری است. هر یک از نامزدها برای برنده شدن در این انتخابات به دستکم ۲۷۰ رأی کالج الکترال (هیئت انتخاب‌کننده) احتیاج دارند. تا ساعاتی دیگر با بسته شدن نخستین حوزه‌های رأی‌گیری در شرق آمریکا، شمارش آرا و اعلام نتایج آغاز خواهد شد.
۰۲:۳۲ ۱۷.۸.۱۳۹۱
نخستین حوزه‌های رأی‌گیری در شرق آمریکا و ساعت هفت بعد از ظهر به وقت محلی (۳:۳۰ بامداد چهارشنبه، ۱۷ آبان‌ماه به وقت ایران) بسته می‌شود.
۰۲:۳۶ ۱۷.۸.۱۳۹۱
آغاز انتخابات در نخستین مرکز رای گیری آمریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:58 0:00
لینک مستقیم
۰۲:۳۷ ۱۷.۸.۱۳۹۱
۰۲:۴۳ ۱۷.۸.۱۳۹۱
به گفته شبکه خبری سی‌ان‌ان بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، ۶۰ درصد از رأی دهندگان معتقدند که اقتصاد مهم‌ترین مسئله‌ای است که آمریکا با آن مواجه است. ۱۵ درصد کسری بودجه و ۱۷ درصد نیز پوشش بیمه درمانی را مهمترین مسئله آمریکا می‌دانند. بر اساس این نظرسنجی همچنین ۴۷ درصد معتقدند که اوباما بهتر می‌تواند مسائل اقتصادی آمریکا را حل کند و ۵۱ درصد رامنی را گزینه بهتری دانسته‌اند.
۰۲:۴۴ ۱۷.۸.۱۳۹۱
نقشه اعلام نتایج پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا. با اعلام نتایج انتخابات و مشخص شدن آرای برنده در هر یک از ایالت‌ها این نقشه به صورت همزمان تکمیل خواهد شد:

۰۲:۵۷ ۱۷.۸.۱۳۹۱
ویرجینیا،‌ فلوریدا، کارولینای شمالی، اوهایو، نیو همپشایر، کلرادو، ویسکانسین، آیووا و نوادا، ۹ ایالتی هستند که حامیان هیچ‌یک از دو کاندیدا و احزابشان بر دیگری برتری قابل توجهی ندارند و به همین دلیل این ایالت‌ها مراکز اصلی رقابت دو کاندیدا به شمار می‌روند. در همین خصوص، هیچ نامزد جمهوری‌خواهی در ۱۲ انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا بدون داشتن ۱۸ رأی الکترال ایالت اوهایو به کاخ سفید راه نیافته است.
۰۳:۰۳ ۱۷.۸.۱۳۹۱
سی‌ان‌ان می‌گوید بر اساس نظرسنجی‌ها ۵۵ درصد از مادران آمریکایی حامی اوباما هستند و تنها ۴۴ درصد از رامنی حمایت می‌کنند. درمقابل ۵۴ درصد از پدران آمریکایی طرفدار رامنی هستند و ۴۳ درصد به اوباما رأی می‌دهند. بر اساس همین نظرسنجی‌ها، ۶۲ درصد از حامیان باراک اوباما و ۳۴ درصد از حامیان میت‌رامنی هیچ‌گاه به کلیسا نمی‌روند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG