لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۱

بازتاب توافق وین در توئیتر مقام‌ها؛ «گفت‌وگوها به نتیجه رسید»


لحظاتی پس از اعلام دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در وین، علاوه بر کاربران شبکه‌های اجتماعی، این مقام‌های ارشد کشورهای طرف مذاکره بودند که از شبکه‌های اجتماعی برای اعلام اخبار و دیدگاه‌های مرتبط با توافق وین استفاده کردند.

اکانت توئیتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، با انتشار عکس‌هایی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی از برگزاری قریب‌الوقوع سخنرانی رئیس‌جمهور ایران، خطاب به مرد خبر داد. سخنرانی‌ای که انتظار می‌رود در آن آقای روحانی به تشریح روند منجر به مذاکرات بپردازد:

حساب کاربری آقای روحانی در توئیتر همچنین عکس‌هایی را از امضای نقشه راه بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر کرده است.

امضای این «نقشه راه» در حساب کاربری توئیتر آژانس هم بازتاب داشته، و این حساب کاربری رسمی عکس دیگری را از آمانو و صالحی پس از امضای این سند منتشر کرده است.

«گفت‌گوها به نتیجه رسید»

اما در میان مقام‌های حاضر در وین، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که از فعال‌ترین چهره‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی است هنوز در توئیتر خود اشاره مستقیمی به توافق وین نکرده است، اما فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که در نشست مطبوعاتی مشترک با ظریف دستیابی به توافق جامع را اعلام کرد، ساعتی پیش در توئیتر خود نوشته که «گفت‌وگوها به نتیجه رسید. ما [اکنون] یک توافق داریم».

حساب کاربری جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در توئیتر، که در دقایق ابتدایی تنها به بازتاب این توئیت خانم موگرینی بسنده کرده بود، در توئیتی جداگانه نوشت که توافق به دست آمده، «نظارت و پاسخگویی» در مورد برنامه هسته‌ای ایران را نه برای سال‌هایی کوتاه که در طول عمر این برنامه به دنبال خواهد داشت.

حساب رسمی وزرات امور خارجه آمریکا در توئیتر، علاوه بر بازتاب توئیت خانم موگرینی، خبر داده که رئیس‌جمهور آمریکا ر ساعت ۷ بامداد به وقت واشینگتن [۱۵:۳۰ به وقت تهران]، بیانیه‌ای در مورد توافق با تهران اعلام خواهد کرد. این سخنرانی از طریق وب‌سایت کاخ سفید قابل مشاهده است.

XS
SM
MD
LG