لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۵

درخواست خطوط هوایی از آژانس‌های ایرانی برای عدم صدور بلیت آمریکا


خبرگزاری فرانسه می‌گوید چند شرکت هواپیمایی از آژانس‌هایی در تهران خواسته‌اند که بلیتی به مقصد آمریکا صادر نکنند.
خبرگزاری فرانسه می‌گوید چند شرکت هواپیمایی از آژانس‌هایی در تهران خواسته‌اند که بلیتی به مقصد آمریکا صادر نکنند.

برخی خطوط هوایی عمده جهان، از پذیرش اتباع هفت کشور مشمول محدودیت سفر به ایالات متحده در پروازهای خود به آمریکا خودداری کرده‌اند و شماری از آنها از آژانس‌های مسافرتی در ایران خواسته‌اند تا صدور بلیت برای مسافران آمریکا را متوقف کنند.

دو آژانس مسافرتی در تهران به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که خطوط هوایی امارات، الاتحاد و ترکیش ایرلاین، از آنها خواسته‌اند تا از صدور بلیت یا اجازه سوار شدن مسافران ایرانی دارای ویزای آمریکا، به پروازها به مقصد ایالات متحده خودداری کنند.

یک مسافر ایرانی هم در تهران به خبرگزاری فرانسه گفته است که قرار بوده شانزدهم بهمن ماه با ترکیش ایرلاین به مقصد آمریکا پرواز کند، اما بلیت او لغو شده است.

محدودیت‌های دیگری هم در مورد اتباع دیگر کشورهایی که متأثر از فرمان اجرایی دونالد ترامپ هستند گزارش شده است.

این کشورها عبارتند از ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی، و ممنوعیت موقت ورود به خاک آمریکا، شامل روادیدهای مهاجرت و غیرمهاجرت می‌شود، و تنها انواعی از روادید‌های سیاسی و دیپلماتیک از شمول آن مستثنی شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود به امتناع شرکت هواپیمایی مصر از سوار کردن یک زوج عراقی و فرزندان‌شان در پروازی به مقصد آمریکا خبر داده، و به نقل از مقام‌های فرودگاهی در قاهره نوشته است که هر چهار نفر ویزای معتبر آمریکا داشته‌اند.

همزمان رویترز گزارش کرده که شرکت هوایی کی.ال.ام هم روز شنبه از پذیرش هفت تن در پروازی به مقصد آمریکا خودداری کرده اما حاضر نشده در مورد تابعیت این مسافران و مبدأ پروازی آنها اعلام نظر کند.

در این زمینه سخنگوی این شرکت هواپیمایی، بدون مشخص کردن مبدأ پروازی، به رویترز گفته است که کی.ال.ام روز شنبه به هفت مسافر در سراسر جهان خبر داده است که نمی‌تواند آنها را به مقصد آمریکا پذیرش کند.

او در عین حال گفته است که هنوز مشخص نیست چه کسانی به واقع تحت تأثیر این ممنوعیت هستند.

در زمینه محدودیت‌های سفر به آمریکا یک مقام رسمی وزارت امنیت داخلی اعلام کرده که وزارت امنیت میهن اکنون دستورالعمل مشخصی در این زمینه دارد.

او در مورد دارندگان کارت اقامت دائم آمریکا هم گفته است که در مورد آنها «مورد به مورد» تصمیم‌گیری خواهد شد.

XS
SM
MD
LG