لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۳

اشغال پاسگاه پلیس ایروان، پس از دو هفته با تسلیم مردان مسلح پایان یافت


تصویر برگرفته از گزارش ویدئویی بخش ارمنی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی
تصویر برگرفته از گزارش ویدئویی بخش ارمنی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی

مردان مسلح مخالف دولت که در دو هفته گذشته با اشغال یک پاسگاه پلیس در ایروان اقدام به گروگان‌گیری کرده بودند، شامگاه یکشنبه خود را تسلیم کرده‌اند، و «عملیات ضدتروریستی» نیروهای امنیتی پایان یافته است.

گزارش سرویس ارمنی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، حاکی است که سرویس امنیت ملی ارمنستان از «آزادسازی کامل» پاسگاه پلیس، و نیز بازداشت «۲۰ تروریست» خبر داده است.

پیشتر نیروهای امنیتی، ضرب‌العجلی را تا ساعت پنج بعد از ظهر روز یکشنبه، برای تسلیم ۲۰ مرد مسلح باقیمانده در پاسگاه پلیس تعیین کرده بودند.

ساعتی پیش از اعلام تسلیم این گروه مسلح، خبرگزاری‌ها نوشتند که آخرین گروه از گروگان‌ها نیز آزاد شده‌اند.

اشغال این پاسگاه پلیس در دو هفته گذشته فضای ایروان، پایتخت ارمنستان را ملتهب کرده بود، و علاوه بر آنکه مردان مسلح چندین نفر را به گروگان گرفتند، درگیری‌ها برای بازپس‌گیری این پاسگاه، کشته شدن دو افسر پلیس را در پی داشت.

گروه مسلحی که از هواداران ژیرایر سفیلیان، از سیاستمداران مخالف دولت، بودند، از روز ۲۷ تیرماه یک پاسگاه پلیس را در محله اِرِبونی ایروان به اشغال خود درآورده بودند، و خواسته آنها آزادی این سیاستمدار مخالف دولت بود.

آنها همچنین خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان بود، و صدها تن از مخالفان دولت نیز در روزهای گذشته با برگزاری تجمعاتی از اقدام آنها حمایت کردند.

این تجمعات در روزهای چهارشنبه و جمعه به درگیری مخالفان با نیروهای پلیس منجر شد، و علاوه بر اینکه در جریان آنها ده‌ها تن مجروح شدند، پلیس شمار زیادی از مخالفان را بازداشت کرد که تا روز شنبه به جز ۲۶ تن سایر بازداشت‌شدگان آزاد شدند.

XS
SM
MD
LG