لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۴

«دخالت ایران در عراق، جکی خنده دار است»


این نخستین کنفرانس خبری احمدی نژاد بعد از مذاکره ایران و آمریکا بود.
این نخستین کنفرانس خبری احمدی نژاد بعد از مذاکره ایران و آمریکا بود.

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، ضمن تکذيب اتهام حمايت ايران از شبه نظاميان شيعه در عراق، اين اتهام را «خنده دارترين جک سال های اخير» خواند.


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای احمدی نژاد، در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود بعد از مذاکره ایران و آمریکا، گفت: «منافع، امنيت و هويت ملت های منطقه از مهم ترين اهداف ايران است.»


جمهوری اسلامی ايران بارها از سوی مقام های آمريکايی متهم شده است که ضمن حمايت از شبه نظاميان عراقی، اسلحه در اختيار آنها می گذارد و برخی از گروههای مسلح، افراد خود را برای آموزش نظامی به ايران می فرستند.


دو کشور ايران و آمريکا، بر همين مناقشات در عراق، بعد از نزديک به سه دهه قطع روابط، مذاکراتی رسمی برگزار کردند و انتظار می رود که در مدتی کمتر از يک ماه ديگر، دور دوم اين مذاکرات برپا شود.


«با دم شیر بازی نکنید»


محمود احمدی نژاد، همچنین خطاب به اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد گفت که در مسير اعمال تحريم ها عليه ايران به دلیل برنامه اتمی، گام برندارد و گفت اين کار مانند «بازی کردن با دم شیر» است.


«آنها مشاهده کرده اند که تحريم های قبلی هيچ تاثيری بر فعاليت های اتمی ايران نداشت و ما به آنها گفته ايم که وارد اين مسير نشوند. آنها نمی توانند به ملت ايران آسيبی وارد کنند.»
محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمود احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه خود گفت: «ما اعتقاد داريم که آنها (اعضای شورای امنيت) بايد از اقدامات غيرقانونی خودداری و از حقوق ملت ها دفاع کنند».


رييس جمهوری اسلامی ايران افزود: «آنها مشاهده کرده اند که تحريم های قبلی هيچ تاثيری بر فعاليت های اتمی ايران نداشت و ما به آنها گفته ايم که وارد اين مسير نشوند. آنها نمی توانند به ملت ايران آسيبی وارد کنند.»


شورای امنيت سازمان ملل متحد از ماه دسامبر سال گذشته تاکنون، دو دور تحريم اقتصادی را عليه ايران به خاطر ادامه برنامه اتمی اش اعمال کرده است.


غرب اعتقاد دارد که هدف ايران، توليد جنگ افزار اتمی است. درهمين ارتباط، قدرت های بزرگ به ايران هشدار داده اند که در صورت متوقف نکردن برنامه اتمی اش، با تحريم های جديدی مواجه خواهد شد.


محمود احمدی نژاد در اين کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آنها (اعضای شورای امنيت) بايد بدانند که ايران کشور بزرگی است. برخی می گويند که ايران مانند شيری است که ساکت در گوشه ای نشسته است. ما آنها را نصيحت می کنيم که با دم شير بازی نکنند.»


XS
SM
MD
LG