لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۳

حضور گلشیفته فراهانی در افتتاحیه فیلم «مجموعه دروغ‌ها»


خانم فراهانی به دیلی‌نیوز گفته است که مشکلات زیادی را به خاطر بازی در این فیلم متحمل شده‌است. (عکس: AFP)
خانم فراهانی به دیلی‌نیوز گفته است که مشکلات زیادی را به خاطر بازی در این فیلم متحمل شده‌است. (عکس: AFP)

گلشیفته فراهانی، ۲۵ ساله، بازیگر زن ایرانی که پیشتر خبرهایی از ممنوع‌الخروج بودن او به گوش می‌رسید، روز یکشنبه در نخستین اکران فیلم «مجموعه دروغ‌ها» اثر ریدلی اسکات در نیویورک حضور یافت.



خانم فراهانی در روز افتتاحیه نمایش فیلم «مجموعه دروغ‌ها» که در آن در کنار ستاره‌هایی چون لئونارد دی‌کاپریو و راسل کرو نقش‌آفرینی کرده، به روزنامه آمریکایی «دیلی نیوز» گفت: «مشکلات زیادی را به خاطر این فیلم متحمل شده‌ام.»


وی ادامه داد: «[مقامات ایرانی] گذرنامه مرا گرفتند، مقامات امنیتی چندین بار از من بازجویی کردند و نهایتاً دادگاه گفت که باید فیلم را ببینیم و بعد از آن تصمیم بگیریم که با تو چه باید بکنیم.»


در فیلم ریدلی اسکات، خانم فراهانی در نقش پرستاری که مورد توجه راجر (با بازی دی‌کاپریو) است ظاهر می‌شود اما به راجر می‌گوید که ابتدا باید با خانواده‌اش صحبت کند و حتی با او دست نمی‌دهد.


از این رو معلوم نیست چه چیز مقامات جمهوری اسلامی را از بازی گلشیفته فراهانی در این فیلم عصبانی کرده است.


خانم فراهانی که فرزند بهزاد فراهانی هنرپیشه پیشکسوت سینما و تئاتر ایران و خواهر شقایق فراهانی از بازیگران زن سال‌های اخیر سینمای ایران است، اخیراً با همسر خود در فرانسه اقامت یافته است.


او به دیلی‌نیوز گفته‌است که عاشق ایران است و خانواده‌اش در ایران زندگی می‌کنند ولی با این شرایط اگر خانواده‌اش بخواهند وی را دوباره ببینند، آنها هستند که مجبورند ایران را ترک کنند.


خانم فراهانی نخستین بار در سال ۷۷ در فیلم «درخت گلابی» داریوش مهرجویی ظاهر شد و در دو سال اخیر بارها و بارها در فیلم‌های مختلف بر پرده سینماهای ایران ظاهر شد و یکی از به یاد ماندنی‌ترین نقش‌های خود را در فیلم «میم مثل مادر» آخرین ساخته رسول ملاقلی‌پور فیلمساز فقید سینمای ایران ایفا کرد.


XS
SM
MD
LG