لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۷

بازداشت ۸۵ خارجی به اتهام قاقچاق مواد مخدر در ایران


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران از دستگيری باند بين المللی بزرگ مواد مخدر با ۸۵ قاچاقچی آفريقايی در تهران خبر داد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران از دستگيری باند بين المللی بزرگ مواد مخدر با ۸۵ قاچاقچی آفريقايی در تهران خبر داد.

ریيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروی انتظامی، روز شنبه ۲۷ مرداد، از دستگيری یک باند بين المللی بزرگ مواد مخدر، با ۸۵ قاچاقچی آفريقايی تبار در تهران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس، حميدرضا حسين آبادی با اشاره به دستگيری های متفرقه اتباع آفريقايی در فرودگاه های ايران به دليل حمل مواد مخدر گفت: «در سال گذشته، ۲۲ نفر از اتباع آفريقايی که اقدام به حمل مواد مخدر کرده بودند، در مبادی ورودی و خروجی کشور توسط پليس دستگير و پرونده آنها به مرجع قضايی ارسال شد.»


وی با اشاره به دستگيری قاچاقچيان بين المللی ترانزيت مواد مخدر در تهران گفت: «اوايل امسال، گزارش هايی را از نمايندگي های ايران در بعضی از کشورها داشتيم که عنوان شده بود تعدادی از اتباع آفريقايی دستگير شده در آنجا اعلام کردند مواد مخدر را بلع و خارج کردند که با ارايه اين گزارش به پليس مبارزه با مواد مخدر، کار اطلاعاتی برای شناسايی و دستگيری اين باند در ايران آغاز شد.»


اين مقام نيروی انتظامی ایران تاکید کرد که این افراد با همکاری کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکیه دستگیر شده اند.



به گفته این مقام نیروی انتظامی، متهمان بازداشت شده، از کشورهای مختلف به دبی مي رفتند و سپس با بلع مواد مخدر چون کوکائين، به تهران مي آمدند.

وی همچنین گفت که بازداشت شدگان، تابعیت کشورهای تانزانیا، نیجریه و غنا را دارند و اضافه بر این هشتاد و پنج نفر، دو تبعه پاکستان و دو ایرانی نیز دستگیر شده اند.


به گفته این مقام نیروی انتظامی، متهمان بازداشت شده، از کشورهای مختلف به دبی مي رفتند و سپس با بلع مواد مخدر چون کوکائين، به تهران مي آمدند و در برگشت نيز مواد مخدر شامل هروئين، کراک و کريستال را به همین شکل از ایران خارج می کرده اند.


آقای حسین آبادی، کشورهای امارات، چين، هنگ کنگ، تايلند و برخی کشورهای اروپایی را مقصد مواد مخدری خواند که این شبکه از ایران خارج می کرده اند.


رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروی انتظامی گفت: «تاکنون از اين باند ۵۴ کيلو و ۷۴۹ گرم هروئين و کراک در فرودگاه های مهرآباد، مشهد، يزد، سيستان و بلوچستان، تبريز، خوزستان و آبادان به دست آمده است.»


وی اضافه کرد: «بيشترين کشفيات به دليل انجام پروازهای زياد به مقصد دبی، در اصفهان به دست آمده است.»


اين مقام نيروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره هويت سرشبکه باند بين المللی مواد مخدر دستگير شده، گفت: «اين فرد، تبعه تانزانيا است که از افراد بيکار و کارمندانی که در زمان مرخصی بيکار بودند، استفاده می کرد و آنها را از کشورهای آفريقايی برای حمل مواد مخدر و ترانزيت آن به ايران می آورد و برای اين کار بين پنج تا شش هزار دلار دستمزد پرداخت مي کرد.»


خبرگزاری فرانسه درگزارشی دراين خصوص نوشت که ايران مسير عمده ترانزيت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان و پاکستان است و در ساليان اخير، هزاران تن از نيروهای ايرانی در درگيری با قاچاقچيان مواد مخدر در مرز شرقی ايران کشته شده اند.


XS
SM
MD
LG