لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۵

جلال طالبانی به ايران سفر می کند


جلال طالبانی سال گذشته برای اولین بار در مقام ریاست جمهوری عراق به تهران سفر کرد.
جلال طالبانی سال گذشته برای اولین بار در مقام ریاست جمهوری عراق به تهران سفر کرد.

جلال طالبانی، رييس جمهوری عراق، قرار است روزسه شنبه، پنجم تير، برای ملاقات با محمود احمدی نژاد، همتای ايرانی خود، و ساير مقام های عاليرتبه جمهوری اسلامی وارد تهران شود.


سخنگوی رييس جمهوری عراق، هدف از سفر آقای طالبانی به تهران را تحکيم روابط عراق و ايران اعلام کرده است. اين دومين سفر آقای طالبانی در اين سمت است. وی سال گذشته نيز به ايران سفر کرده بود.


در اين ميان، گرچه گزارش ها حاکی از آن است که جلال طالبانی برای جلب نظر مقامات جمهوری اسلامی برای ادامه مذاکرات ايران و آمريکا درباره موضوع عراق به تهران می رود، اما کامران قره داغی، سخنگوی رييس جمهوری عراق از اين موضوع ابراز بی اطلاعی کرده است.


هوشيار زيباری، وزير امور خارجه عراق، حدود سه هفته پيش گفته بود که بغداد برای برگزاری دور دوم مذاکرات ايران و آمريکا درآينده نزديک تلاش می کند.


اولين دور مذاکرات ايران و آمريکا درباره عراق، روز هفتم خرداد در سطح سفيران دو کشور و در بغداد برگزار شد. اين نخستين مذاکرات علنی و مستقيم دو کشور پس از ۲۷ سال به شمار می رود.


دراين ارتباط، همچنين گفته می شود که جلال طالبانی قصد دارد از مقام های جمهوری اسلامی ايران بخواهد که دور دوم مذاکرات در سطح بالاتری از سفير انجام شود.


اين در حالي است که هنوز پاسخ جمهوری اسلامی ايران برای ادامه اين مذاکرات، مشخص نيست.


عيادت از رييس مجلس اعلای اسلامی عراق


رييس جمهوری عراق، همچنين قرار است در سفر به ايران، از عبدالعزيز حکيم، رييس مجلس اعلای اسلامی عراق، که در تهران بستری است، عيادت کند.


آقای حکيم پس از انجام معاينات اوليه پزشکی درمرکز درمانی شهر هوستون آمريکا، روز ۳۱ ارديبهشت برای درمان بيماری ريه خود به ايران منتقل شد و به گزارش خبرگزاری های ايرانی، تاکنون دو دوره درمانی را با موفقيت پشت سر گذاشته است.


XS
SM
MD
LG