لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۲

۹۰ نفر در سقوط يک هواپيمای تايلندی کشته شدند


به گفته مسوولان هواپيمايی تايلند، بدنه اين هواپيما پس از سقوط، دو نيمه شد و آتش گرفت.
به گفته مسوولان هواپيمايی تايلند، بدنه اين هواپيما پس از سقوط، دو نيمه شد و آتش گرفت.

بر اثر سقوط يک هواپيمای مسافربری تايلندی با ۱۲۸ سرنشين و هفت خدمه در جزيره تفريحی پوکت در جنوب آن کشور، ۹۰ نفر کشته شدند.


به گزارش خبرگزاری ها، اين هواپيما روز یکشنبه از بانکوک رهسپار جزيره تفريحی پوکت در جنوب تايلند بود که در هوای توفانی و باران شديد سقوط کرد.


شرکت هواپيمايی تايلندی «وان- تو- گو» به فارسی «يک- دو– برو»، اداره پروازهای اين خطوط را بر عهده دارد و با پروازهای ارزان قيمت، مسافران را به جزيره پوکت می برد.


به گفته مسوولان هواپيمايی تايلند، بدنه اين هواپيما پس از سقوط، دو نيمه شد و آتش گرفت. حدود نيمی از سرنشينان اين هواپيما، خارجی و به طور عمده، از اتباع کشورهای اروپايی بودند.



  • ۴۳ نفر از سرنشينان و خدمه اين هواپيما زنده مانده اند که به گفته مقام ها تايلندی، ۱۵ تن از آنان تبعه اين کشور و ۲۸ تن، خارجی هستند.

آنچالی وانيچ تپوتر، از مقام های محلی تايلند گفت: هواپيما بر اثر لغزش از باند فرودگاه خارج شد و با درختان جنگل نزديک فرودگاه برخورد کرد.


در اين ميان، مارين کيسل، يکی از مسافران فرانسوی اين هواپيما به خبرگزاری فرانسه گفت: هنگامی که هواپيما فرود آمد، آتش گرفت و ما می توانستيم آتش را ببينيم.


تلويزيون تايلند تصاويری از اين هواپيما را پخش کرد که در آنها ماموران آتش نشانی و امدادرسانی در حال کمک به مجروحان و خارج کردن اجساد کشته شدگان از لاشه به دو نيم شده هواپيما مشاهده می شدند.


در اين حال، ۴۳ نفر از سرنشينان و خدمه اين هواپيما زنده مانده اند که به گفته مقام ها تايلندی، ۱۵ تن از آنان تبعه اين کشور و ۲۸ تن، خارجی هستند. با اين همه، هنوز مشخصات اين افراد مشخص نشده است.


يکی از مقام های دولتی گفت که برخی ازقربانيان بر اثر آتش سوزی کشته شدند و برخی از آنان از هواپيما به بيرون پرتاب شدند.


بر اثر اين گزارش، مجروحان از کشورهای استراليا، اتريش، بريتانيا، ايران، ايرلند، ايتاليا و هلند هستند.


اين گزارش همچنين حاکيست که پس از اين حادثه، فرودگاه بسته شد و هنوز زمان دقيقی برای بازگشايی آن اعلام نشده است.


مسئولان گفته اند که بررسی دليل اين حادثه را آغاز کرده اند.


XS
SM
MD
LG