لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۳

احمدی‌نژاد: خاورمیانه‌ای جدید بدون آمریکا و اسرائیل در راه است


محمود احمدی‌نژاد در مراسم سالگرد ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران
محمود احمدی‌نژاد در مراسم سالگرد ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران
روز جمعه در شرایطی که در شهرهای مختلف ایران راهپیمایی‌های دولتی سالگرد پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ در جریان بود، محمود احمدی‌نژاد در تهران از محقق شدن «خاورمیانه‌ای جدید بدون حضور آمریکا و اسرائیل» در آینده نزدیک خبر داد و نیز وعده داد پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش مشکل بیکاری در ایران به طور کامل ریشه‌کن شود.

محمود احمدی‌نژاد که در جمع راهپیمایان در میدان آزادی تهران سخن می‌گفت، خطاب به «دولت‌های سلطه‌گر» گفت که «به شما اطمینان می‌دهم علیرغم همه طراحی‌های پیچیده و شیطانی شما، به فضل الهی و ایستادگی ملت‌ها به زودی خاورمیانه جدید اما بدون آمریکا و رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد و شما در آن خاورمیانه هیچ جایی نخواهند داشت.»

وی اضافه کرد: «اگر می‌خواهید ملت‌ها باور کنند که صادق هستید در امور کشورهای منطقه از جمله مصر و تونس دخالت نکنید. اجازه دهید ملت‌ها تصمیم خود را بگیرند. رژیم صهیونیستی را که عامل جنایت است جمع کنید و منطقه را آزاد کنید.»

رئیس دولت دهم با اشاره به وقایع اخیر مصر و جهان عرب، «انتخاب حاکمان، اعمال حاکمیت، اداره حکومت و اظهار نظر آزادانه در مورد مسائل کشور و جهانی» را حق مردم مصر و دیگر ملت‌های عرب خواند و از آنان خواست تا در راه تحقق این حق کجاهدت کنند.

اظهارات رئیس جمهور ایران در حالی بیان می‌شد که به روایت تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، در خلال راهپیمایی امسال شعارهایی علیه حسنی مبارک سر داده شد و در بیانیه پایانی نیز از آنچه «قیام پرشکوه مردم مصر و فریادهای اسلام خواهی آنان» خوانده شده، حمایت شده است.

«جایگاه ایران در معادلات جهانی صد پله بالا رفت»

رئیس جمهور ایران بخشی از سخنان خود در مراسم ۲۲ بهمن را به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و موضوع بیکاری اختصاص داد و وعده داد که به زودی در مورد «هدفمند کردن یارانه‌ها، دستاورد‌ها و ادامه کار» با مردم سخن گوید.

وی در عین حال یادآور شد که نحوه اجرای این قانون از سوی مردم، «جایگاه و عظمت ایران را در معادلات جهانی صد پله بالا برده است.»

رئیس دولت دهم همچنین مدعی شد که در سال ۸۹ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل ثابت در کشور ایجاد شده است و تأکید کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا قبل از پایان دولت دهم، در کشور مشکلی به نام بیکاری وجود نخواهد داشت.

محمود احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به برنامه هسته‌ای تهران گفت که «همه مستکبران عالم که از پیشرفت ملت ایران به عنوان پیش‌قراول و خط شکن آزادی ملت‌ها می‌هراسیدند، تلاش کردند تا ملت ایران به قله هسته‌ای دسترسی پیدا نکند. اما امروز دنیا می‌داند که همه چرخه هسته‌ای از صفر تا ۱۰۰ در اختیار دانشمندان و جوانان ایران زمین است.»

وی تلاش غرب برای «هسته‌ای نشدن ایران» را شکست خورده خواند و افزود که به جز این «مسیر تجربه شده»، راه دیگری که پیش روز غرب است، «پذیرش ایران هسته‌ای است.»

رئیس جمهور ایران همچنین بار دیگر به کشورهای غربی توصیه کرد که «با ملت ایران همراهی کنید و به جای تقابل راه تعامل و همکاری را در پیش گیرید.»

شورای امنیت تاکنون با تصویب چهار قطعنامه تحریمی از تهران خواسته است تا غنی‌سازی را متوقف کند ولی جمهوری اسلامی ایران با سرپیچی از این دستور، غنی‌سازی را حق خود می‌داند و پرونده هسته‌ای تهران را بسته شده تلقی می‌کند.
XS
SM
MD
LG