لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۳

پیشرفت‌های گوگل در رقابت با فیس‌بوک


شرکت گوگل می‌گوید که در ماه‌های اخیر به شکل چشمگیری بر سود آن شرکت افزوده شده و کاربران با سرعت باورنکردنی به سرویس جدید این شرکت یعنی گوگل پلاس می‌پیوندند.

به گزارش روزنامه گاردین با وجود کاهش نرخ رشد اقتصادی در سراسر جهان، شرکت گوگل اعلام کرده که سود خالص این شرکت به نسبت سه ماهه مشابه سال قبلی حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است . در عین حال به گفته مسئولان گوگل این شرکت در رقابت با فیس‌بوک بر سر شبکه‌های اجتماعی پیشرفت زیادی داشته و در ماه‌های اخیر حدود ۴۰ میلیون نفر به سرویس گوگل پلاس پیوسته‌اند.

میزان افزایش سود شرکت گوگل بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های بازار بورس و سهام نیویورک بود. سود خالص گوگل در سه ماهه تابستان امسال به نسبت سال گذشته از دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون به دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار افزایش یافته است. سود خالص این شرکت بدون در نظر گرفتن پرداخت‌های آن به وب‌سایت‌های شریک، به نسبت سه ماهه مشابه سال گذشته ۳۷ درصد بیشتربوده است.

به گزارش روزنامه گاردین تحت تأثیر این وضعیت بهای سهام گوگل در وال استریت حدود شش درصد افزایش یافته و برخی از مؤسسات کارشناسی سهام، این رشد را خارق‌العاده توصیف کرده اند. تعداد کارمندان این شرکت در سه ماهه تابستان حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته و اکنون در سراسر جهان بیش از ۳۱ هزار نفر را در استخدام خود دارد.

برخی از صاحبنظران در گذشته هشدار می‌دادند که توسعه میدان فعالیت‌های گوگل و عرضه خدمات جدید میزان هزینه‌های این شرکت را افزایش داده و بنابراین از سودآوری آن خواهد کاست. اما آن طور که مقامات شرکت گوگل می‌گویند عرضه خدمات جدید و به خصوص گوگل پلاس بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

سرویس گوگل پلاس که در حقیقت خدمات جدید گوگل در رقابت با شبکه‌های اجتماعی ديگر است از اواخر ماه سپتامبر راه‌اندازی شد. این شبکه در آغاز کار فقط ۱۰ میلیون مشترک داشت که با رقم ۸۰۰ میلیونی مشترکان فیس‌بوک فاصله فراوانی دارد. اما در یک ماه گذشته رقم کاربران آن به ۴۰ میلیون نفر رسیده است.

کارشناسان بازار بورس و سهام در آمریکا می‌گویند که دستاوردهای مالی گوگل نشان می‌دهد هنوز هم صنعت دیجیتال از نظر مالی بسیار پررونق و نیرومند است. در اوایل سال جاری میلادی ارزش سهام گوگل حدود ۱۳ درصد تنزل کرده بود. ولی اکنون کارشناسان بازار بورس و سهام می‌گویند که بسیاری از سرمايه‌داران به خرید سهام گوگل علاقه‌مند شده‌اند.
XS
SM
MD
LG