لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۸

گوگل جستجو در شبکه‌های اجتماعی را به‌روز می‌کند


شرکت گوگل اعلام کرده که فعالیت‌های خود برای بهبود جستجو در حلقه های اجتماعی مرتبط به این وب سایت را ادامه داده و نتایج این رشته از جستجوهای کاربران را به شکل مؤثر و کنترل‌شده‌تری در دسترس مشترکان خود قرار خواهد داد.

شرکت گوگل حدود دو سال پیش و با هدف بهبود نتایج جستجو برای هر فرد مراجعه کننده این ابزار جدید را راه‌اندازی کرد. « جستجو در حلقه‌های اجتماعی» پاسخ‌های موجود برای هر جستجو را با نیازها و علائق هر مراجع بیشتر انطباق می‌دهد.

گوگل در یادداشتی که در وبلاگ این شرکت همزمان با معرفی روز آمد کردن «جستجو در حلقه‌های اجتماعی» منتشر کرده می‌نویسد: «مثل همیشه، هدف ما این است که از میان میلیاردها صفحه اطلاعات موجود روی شبکه اینترنت مفیدترین و مرتبط‌ترین پاسخ‌ها را برای جستجوی شما پیدا کنیم. اما این موضوع تا حد زیادی به مناسبات و ارتباط‌های گروهی – اجتماعی بین کاربران بستگی دارد.»

روش کار در « جستجو در حلقه‌های اجتماعی» بسیار ساده است. گوگل از اطلاعاتی که هر مشترک این وب سایت روی شبکه اینترنت به جا گذاشته استفاده کرده و بر مبنای علائق و نیازهای آن مشترک، اطلاعات دوستان وی را که به نحوی ممکن است برای او مفید باشند در اختیار وی قرار می‌دهد.

به عنوان مثال اگر یکی از کاربران در مورد یک سفر تفریحی جستجو می کند گوگل تمام اطلاعات دوستان آن فرد را بررسی کرده و اگر نکته ای مشابه و مفید را بیابد در اختیار فرد جستجوگر قرار خواهد داد.

بدون شک گوگل در این روش از محبوبیت و گسترش ارتباطات دوستانه و گروهی روی شبکه اینترنت بهره می‌جوید. در مراحل اولیه راه‌اندازی این ابزار گوگل فقط اطلاعات موجود روی خود این وب سایت را دسته‌بندی و ارسال می‌کرد. ولی اکنون دامنه جستجو در حلقه‌های اجتماعی را گسترش داده و منابع خارجی از گوگل مثل توئیتر، فلیکر و وبلاگ‌ها را نیز در بر می‌گیرد.

در گذشته این بخش اطلاعات که از حلقه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌شد در بخش پایانی پاسخ به هر جستجو درج می‌شد. ولی پس از تغییر اخیر در کار جستجوی اجتماعی گوگل، این بخش از اطلاعات با سایر مطالب اهمیت یکسانی پیدا کرده است.

علاوه بر این اگر بخشی از پاسخ توسط گروه دیگری از دوستان هر کاربر در شبکه های اجتماعی دیگر مثل توئیتر مورد استفاده قرار گرفته باشد گوگل این نکته را تذکر خواهد داد.

در عین حال کاربران این بخش از جستجو در وب سایت گوگل خود تعیین خواهند کرد که چه حدی از اطلاعات فردی آنها توسط گوگل در دسترس عموم قرار بگیرد. به گفته گوگل این روش به کاربران اجازه خواهد داد که هر قسمتی از اطلاعات فردی خود را نمی‌خواهند با دیگران شریک شوند تا هر زمان که لازم است خصوصی نگاه دارند.
XS
SM
MD
LG