لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۹

محمدعلی رامین از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برکنار شد


محمدعلی رامین (راست) معاون مطبوعاتی سابق و محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی جدید وزارت ارشاد
محمدعلی رامین (راست) معاون مطبوعاتی سابق و محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی جدید وزارت ارشاد
خبرگزاری دولتی ایرنا با اعلام برکناری محمدعلی رامین، از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد از سمت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، افزود که با نظر مساعد محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، محمدجعفر محمدزاده به این سمت منصوب شده است.

آن طور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، محمدعلی رامین که در دولت نهم از مشاوران محمود احمدی‌نژاد بود، به عنوان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است.

در عین حال تغییر محمدعلی رامین، سومین تغییر در جمع همراهان دولت دهم در یک هفته گذشته است چراکه پیش از آن رئیس‌جمهور اسلامی ایران منوچهر متکی، وزیر امور خارجه، و مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان را از سمت‌های خود کنار گذاشته بود.

محمدعلی رامین در دوران مدیریت خود، بر برخورد با رسانه‌های منتقد دولت شدت بیشتری بخشید
پس از برکناری بحث‌برانگیز منوچهر متکی، و به رغم وعده معاون اول رئیس جمهور در مراسم معارفه سرپرست وزارت خارجه، هنوز سمت جدیدی به آقای متکی پیشنهاد نشده است اما گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس برکنار شده سازمان جوانان را به سمت مشاور خود منصوب کرده، گرچه این موضوع مورد پذیرش آقای بذرپاش واقع نشده است.

آقای رامین که پس از شکل‌گیری دولت دهم، در آبان ماه سال ۸۸ به سمت معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد منصوب شد، در دوران مدیریت خود در این حوزه، بر برخورد با رسانه‌های منتقد دولت شدت بیشتری بخشید و معدود روزنامه‌ها و نشریات منتقد بازمانده از سال‌های پیش یک به یک به کام تعطیلی رفتند.

وی در دی ماه سال ۸۸ مدعی شد روزنامه‌هایی که تذکر می‌گیرند یا توقیف می‌شوند، فضای مطبوعاتی را آشفته می‌کنند و «ما با توقیف آنها سعی در تلطیف این فضا داریم.»

شدت برخورد معاونت مطبوعاتی با رسانه‌ها در دوران مدیریت محمدعلی رامین به رسانه‌های اصلاح‌طلب منتقد محدود نماند و رسانه‌های اصولگرای منتقد دولت نیز در این دوره با تذکر شدید هیئت نظارت بر مطبوعات مواجه شدند.

بر اساس گزارش روز دوشنبه خبرگزاری ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سکان مطبوعاتی را به دست محمدجعفر محمدزاده سپرده است که تا امروز مسئولیت دفتر معاون اول رئیس‌جمهور را بر عهده داشت و در این زمینه نظر موافق محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور را کسب کرده است.

آقای محمدزاده پیش از در دست گرفتن مسئولت دفتر محمدرضا رحیمی، به مدت دو سال معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور بود و پیش از آن نیز مسئولیت‌هایی را در دیوان محاسبات، مؤسسه جام‌جم و صداوسیمای جمهوری اسلامی برعهده داشت.

وی همچنین در دوران مسئولیت خود در دفتر رئیس جمهور، به انتشار کتابی با عنوان «روزهای انتخاب» پرداخت که به مرور وقایع روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری دهم اختصاص دارد.
XS
SM
MD
LG