لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

آغاز دوباره لیگ برتر با پیروزی استقلال و پرسپولیس


آغاز دوباره لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های ایران، جام خلیج فارس با شکست ذوب آهن پیشتاز از سایپا (دو بر صفر) و پیروزی‌های استقلال بر استیل آذین قعرنشین (سه بر یک) و پرسپولیس بر صنعت نفت (دو بر صفر) سپری شد.

در آخرین مسابقه هفته بیست و یکم تیم استقلال در ورزشگاه کم تماشاگر آزادی یک بازی پر گل استیل آذین را با گلزنی مهاجمانش سه بر یک شکست داد: فرهاد مجیدی در دقیقه‌های چهار و ۳۳ و مهدی سیدصالحی در دقیقه۷۳. با شلیک زیبای فریدون زندی در دقیقه ۲۴ بازی یک بر یک مساوی شد و برای چند دقیقه استیل آذین را به بازیابی امیدوار ساخت.

بعد از گل زودهنگام فرهاد مجیدی و چند حمله استیل از جناح چپ، یک بار شلیک تماشایی میلاد زنیدپور به داخل دیرک عمودی دروازه خورد و به همانجایی برگشت که طالب لو ایستاده بود. اما با ارسال خوب امیر شاپورزاده از راست، فریدون زندی با شلیک خوب پای چپ، به دروزاه وحید طالب لو دست یافت.

کاپیتان فرهاد مجیدی که در بازگشت به استقلال یک نیمه خوب را سپری کرد، با پاس خوب کیانوش رحمتی گل دوم خود و استقلال را هم زد تا نیمه نخست با برتری دو بر یک به رختکن رود.

در حضور کمتر از دو هزار تماشاگر توپ ارسالی برای مهدی سید صالحی را دفاع پراشتباه استیل به گمان آفساید ایستاد تا سید صالحی از مصدومیت گریخته به نخستین گل خود و آخرین گل استقلال دست یابد. این گل در شرایطی به ثمر رسید که تورج حق وردی، داور بازی، از خطای پاس به عقب مدافع استقلال به طالب لو بی‌تفاوت گذشت و با اخراج ۱۰ نفره شده بود. در دقیقه ۵۹ هادی ایمانی دو اخطاره و اخراج شد.

استقلال با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد و با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان به رده دوم جدول صعود کرد.

ترکیب استقلال: وحید طالب لو- پژمان منتظری، هادی شکوری، ‌ امیر حسین صادقی، دسوزا (از دقیقه ۶۸ فرزاد آشوبی)، مهدی امیرآبادی - اسماعیل شریفات، کیانوش رحمتی، ایمان مبعلی (از دقیقه ۸۷ محسن یوسفی)، فرهاد مجیدی (کاپیتان)، مهدی سید صالحی (از دقیقه ۷۹ فردین عابدینی) سرمربی: پرویز مظلومی

ترکیب استیل‌آذین: حمید نشاط‌جو- مهدی مهدوی کیا (کاپیتان)، حسن اشجاری، علی عشوری زاد، کاظم برجلو - امیر شاپورزاده، فریدون زندی، حسین کاظمی (از دقیقه ۶۸ محسن خلیلی)، میلاد زنیدپور (از دقیقه ۷۸ حامد خسروی) - هادی ایمانی و محمد غلامی. سرمربی: محمد خاکپور

مس هم شکست خورد

بعد از تساوی بدون گل سپاهان در خانه شاهین بوشهر و سقوط از رده دوم، تیم رده سومی مس کرمان هم دو بر یک در تبریز از شهرداری شکست خورد.

ادواردو در دقیقه ۱۹ و رسول علیزاده در دقیقه ۵۹ برای شهرداری گل زدند و قاسم دهنوی در دقیقه ۵۷ تک گل مس را به ثمر رساند. این پنجمین برد شهرداری تبریز در این فصل بود.

پیروزی پرسپولیس و شکست ذوب آهن

پرسپولیس هم در ورزشگاه سرد و کم تماشاگر آزادی تهران دو بر صفر صنعت نفت را شکست داد و ذوب آهن در اصفهان متحمل شکست دو بر صفر از سایپا شد.

در حضور نزدیک به سه هزار تماشاگر مسابقه پرسپولیس و صنعت نفت هم تا پیش از به ثمر رسیدن گل نخست بازی، با حالتی نه چندان دلچسب پیش می‌رفت که ضربه پنالتی مازیار زارع آن را برای نیمه دوم گرم و از سوی دو تیم تهاجمی کرد.

در دقیقه ۳+۴۵ به دنبال خطای پنالتی محمد ذوالفنون، مدافع تیم صنعت نفت روی غلامرضا رضایی، مازیار زارع پشت توپ قرار گرفت و با یک ضربه محکم و زیبا توپ را در گوشه راست بالای دروازه تیم آبادانی جای داد. در حالی که وحید هاشمیان هنوز در خط حمله پرسپولیس بازی نکرده است، غلامرضا رضایی چهره شاخص تیم پرسپولیس بود.

گل دوم پرسپولیس در دقیقه ۵۲ با اشتباه دیگر مدافع آبادانی و پاس عالی امیرحسین فشنگچی به هادی نوروزی به ثمر رسید. مهاجم پرسپولیس با گریزی به موقع از بین مدافعان طلایی پوش با ضربه‌ای دقیق گل اطمینان بخش پیروزی سرخپوشان را به ثمر رساند.

ترکیب پرسپولیس: رحمان احمدی، حمید علی عسگری، سپهر حیدری (کاپیتان)، ‌ رضا نورمحمدی، ابراهیم شکوری، امیرحسین فشنگچی، محمد نوری (از دقیقه ۸۶ حسین بادامکی)، مازیار زارع، تیاگو فراگو، هادی نوروزی (از دقیقه ۷۷ اشپیتیم آرفی) و غلامرضا رضایی. سرمربی: علی دایی.

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا در حضور حدود ۱۵۰۰ تماشاگر در اصفهان با پیروزی دور از انتظار دو بر صفر شاگردان محمد مایلی ‌کهن به پایان رسید. کریم انصاری ‌فرد در دقیقه ۱۷ و امین منوچهری در دقیقه ۵۸ گل‌های پیروزی باارزش سایپا را به ثمر رساندند.

ذوب‌آهن با وجود این شکست همچنان با ۴۲ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد. تیم‌های پاس و تراکتورسازی تبریز در هوای سرد همدان دیداری بدون گل داشتند.

درخشش معمارزاده

فولاد با درخشش میثاق معمارزاده در درون دروازه دو بر یک نفت تهران را در ورزشگاه تختی اهواز شکست داد تا با ۲۹ امتیاز به رده‌ای بالا‌تر از صنعت نفت دست یابد؛ رده هفتم.

مهرداد جماعتی در دقیقه پنجم و آرش افشین در دقیقه ۳۸ برای فولاد گل زدند و نفت تهران در دقیقه‌های ۵۰ و ۸۲ صاحب دو ضربه پنالتی شد که میثاق معمارزاده دو ضربه ناصحی و فیض الهی را مهار کرد. شاگردان حسین فرکی تنها در دقیقه ۶۷ توسط روسا به تنها گل خود رسیدند.

راه آهن در تهران دو بر صفر از صبای قم شکست خورد و ملوان در بندر انزلی دو بر صفر پیکان قزوین را شکست داد.
XS
SM
MD
LG