لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۲۲

جو امنیتی در مقابل بیمارستان مدرس؛ پیکر صابر به خانواده‌اش تحویل نشد


تجمع نزدیکان هدی صابر در مقابل بیمارستان مدرس تهران
تجمع نزدیکان هدی صابر در مقابل بیمارستان مدرس تهران
در شرایطی که خانواده و نزدیکان هدی صابر برای تحویل جنازه وی در مقابل بیمارستان مدرس تهران تجمع کرده بودند، سایت کلمه از جو امنیتی در گرداگرد این بیمارستان و انتقال پیکر آقای صابر از این مکان خبر داد.

به نوشته کلمه، مأموران امنیتی حاضر به تحویل جنازه هدی صابر به خانواده‌اش نشده و با انتقال پیکر وی به یک آمبولانس، گفته‌اند که او را به پزشکی قانونی منتقل می‌کنند.

کلمه همچنین از محاصره بیمارستان توسط نیروهای گارد ضدشورش و نیروی انتظامی خبر داده و افزوده است که خواهران هدی صابر با مأموران نیروی انتظامی درگیر شده‌اند و برادر وی نیز در مقابل بیمارستان بیهوش شده است.

هدی صابر، روزنامه‌نگار و فعال ملی مذهبی، و امیر خسرو دلیر ثانی از فعالان ملی مذهبی، در واکنش به انتشار خبر درگذشت هاله سحابی در جریان برگزاری مراسم تشییع جنازه پدرش عزت‌الله سحابی، از ۱۰ روز پیش دست به اعتصاب غذای تر زده بودند.

هدی صابر، روزنامه‌نگار و فعال ملی مذهبی
اما با گذشت ۱۰ روز از این اعتصاب غذا، هدی صابر بامداد روز یکشنبه بر اثر حمله قلبی ناشی از اعتصاب غذا، از زندان اوین به بیمارستان مدرس منتقل شد و ساعاتی بعد درگذشت.

سایت‌های خبری نزدیک به جنبش سبز، به نقل از منابع پزشکی بیمارستان مدرس، سهل‌انگاری مقام‌های زندان در انتقال به موقع این فعال سیاسی به بیمارستان را علت عدم موفقیت تلاش‌ها برای نجات جان وی ذکر می‌کنند.

آقای صابر که از فعالان شناخته شده ملی مذهبی و از سردبیران نشریه ایران فردا بود، دوم مردادماه سال ۸۹ بازداشت و پس از چندی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

در میان خبرگزاری‌های داخلی ایران تنها خبرگزاری ایسنا در خبری کوتاه به نقل از خواهر آقای صابر درگذشت وی را تأیید کرد اما در تنظیم این خبر کوتاه به زندانی بود و اعتصاب غذای هدی صابر اشاره نشده و حتی از ذکر نام بیمارستان محل انتقال وی اجتناب شده بود.

خبرنگار کلمه همچنین از حضور تعداد زیادی از افراد خانواده، دوستان و نزدیکان هدی صابر در مقابل بیمارستان مدرس خبر داده و نوشته است که تنها پاسخی که خانواده آقای صابر در مقابل درخواست تحویل جنازه وی می‌شنوند، «فریادهای فردی است که خود را قاضی کشیک معرفی می‌کند و می‌گوید که خانواده از آنجا دور شوند.»


ویدئوی اختصاصی سایت کلمه از مقابل بیمارستان مدرس تهران

بازداشت هدی صابر در مرداد ۸۹، در پی آن بود که این فعال ملی - مذهبی به طور تلفنی برای تحمل مدت حبس مسکوت مانده‌اش توسط مقام‌های قضایی فراخوانده شده بود.

آقای صابر پیش از این بارها زندان‌های جمهوری اسلامی را تجربه کرده بود، در سال ۷۹ همراه با ۱۴ نفر ديگر از همفکرانش دستگير و پس از ماه‌ها بازداشت، در دادگاه انقلاب محکوميت یافت.

اما پس از آزادی فعالان ملی - مذهبی در سال ۸۰، پرونده آنها به دادگاه تجديدنظر رفت و حکم صادره از آن زمان مسکوت ماند.
XS
SM
MD
LG