لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۷

جایزه «شخصیت رادیویی سال ای‌آی‌بی» به فرشید منافی رسید


فرشید منافی، تهیه‌کننده و میزبان برنامه رادیویی رادیو پس‌فردا جایزه «شخصیت رادیویی سال»، از مجموعه جوایز سالانه انجمن رسانه‌های بین‌المللی را از آن خود کرد.

فرشید منافی که از خرداد سال ۸۹ تهیه و اجرای برنامه رادیو پس‌فردا را آغاز کرده است، پیش از این نیز در اوایل امسال، دو جایزه «بهترین مجری رادیویی» و «بهترین برنامه گفتارمحور روزانه رادیویی» را در «نیویورک فستیوالز» از آن خود کرد، از یک ماه پیش به عنوان یکی از نامزدهای جایزه «شخصیت رادیویی سال» انتخاب شده بود.

حدود یکماه پیش انجمن رسانه‌های بین‌المللی (ای‌آی‌بی) نامزدهای دریافت جوایز این انجمن را در سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی کرد و رسانه‌ها و برنامه‌سازان چندين کشور از جمله استراليا، فرانسه، آلمان، هند، آمريکا، نيجريه، قطر، روسيه و آفريقای جنوبی، برای دريافت جوايز انجمن رسانه‌های بين المللی در ۱۶ رشته با يکديگر رقابت می کردند.

فرشید در کسب جایزه شخصیت رادیویی سال، با استيو اِمبر از صدای آمريکا و محمد مؤَود از راديو ساوا رقابت می‌کرد.

از راديو اروپای آزاد/راديو آزادی همچنين جنيل چيتيربايوا از بخش قرقيز، در بخش بهترين مستند تحقيقی راديويی نامزد بود، که جايزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

در سال‌های گذشته نیز گزارشگرانی از رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی جوایزی را از میان جوایز انجمن رسانه‌های بین‌المللی در لندن از آن خود کرده بودند.

در سال ۲۰۱۰ نامزدهایی از بخش‌های افغانستان، مولداوی و اوکراین رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، در میان برگزیدگان این جایزه رسانه‌ای بودند و در سال ۲۰۰۹ نیز یکی از جوایز ای‌آی‌بی به بخش آذربایجان این رادیو رسید.

از دیگر بخش‌های ثابت جایزه انجمن رسانه‌های بین‌المللی، بخشی با عنوان انتخاب مردم است که موضوع امسال آن به پوشش خبری خیزش‌های دمکراسی‌خواهانه اختصاص یافته بود و در این بخش، شبکه انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی از ایران با مستندی درباره بحرین، در کنار شبکه‌های خبری الجزیره، فرانسه ۲۴، دویچه‌وله، و تلویزیون دهلی نو نامزد دریافت جایزه بود.
XS
SM
MD
LG