لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۲

نماینده ونزوئلا، ملکه زیبایی جهان شد


ديانا مندوزا، ۲۲ ساله، با لباس زرد رنگ در میان دیگر دختران نامزد ملکه زیبایی جهان.(عکس: AFP)
ديانا مندوزا، ۲۲ ساله، با لباس زرد رنگ در میان دیگر دختران نامزد ملکه زیبایی جهان.(عکس: AFP)

پس از یک ماه مسابقه نفس گیر سر انجام روز دوشنبه دیانا مندوزا، نماينده کشور ونزوئلا، در برابر يک ميليارد بيينده تلويزيونی، به عنوان دختر شايسته جهان انتخاب شد.


ديانا مندوزا، ۲۲ ساله، زمانی که جری اسپرينگر، گوینده تاک شوهای آمريکايی اعلام کرد که او توانسته است در مرحله فينال، از سد شرکت کنندگان کلمبيا، جمهوری دومينيکن، مکزيک و روسيه بگذرد، فرياد شادمانی سر داد.


اين دختر زيبای ۱۷۸ سانتی متری که توانسته بود نظر مثبت بلاگ نويسان و رای دهندگان اينترنتی را نيز به خود جلب کند، بعد از اين که به سوالی در مورد تفاوت مردان و زنان پاسخ داد، تاج الماس نشان را بر سر گذاشت.


وی به اين سوال اين گونه پاسخ داد:«مردان فکر می کنند سريع ترين راه برای رسيدن به هدف، مستقيم رفتن به سوی آن است اما زنان می دانند که سريع ترين راه رسيده به هدف، گذشتن از ناهمواری ها است.»


مندوزا که يک بار در کشور خود ربوده شده بود، در جلسه مطبوعاتی پس از انتخاب دختر شايسته گفت:« يک سال و نيم پيش من در کشورم ربوده شدم. برای ربوده شدن در کشور من لازم نيست ثروتمند باشی و حالا من می خواهم به جهان بگويم که خشونت راه حل نيست.»


برای شرکت در اين مسابقات ۸۰ کشور نماينده های خود را معرفی کرده بودند که از ميان آنها ۶۵ نماينده برای دور نهايی انتخاب شدند. داوران اين مسابقه، ۱۵ دختر را برای شرکت در مرحله نيمه نهايی اين دوره از مسابقات که در کشور ويتنام برگزار شد، برگزيدند.


ويتنام برای اولين بار است که ميزبان برگزاری مسابقات دختر شايسته جهان شده است.


مندوزا اعلام کرد که يک ماه آينده را در ويتنام خواهد گذراند. وی گفت:« زمانی که من دانش آموز بودم، ويتنام را به عنوان کشوری که درگير جنگ است می شناختم.»


دختر شايسته جهان افزود:« اما حالا من در اين کشور هستم، با احساسی شبيه به بودن در کشور خودم. مهم نيست که چه اتفاقی افتاده است، مهم اين است که همواره دليلی برای لبخند زدن وجود دارد.»


XS
SM
MD
LG