لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۵

نمایش اتحاد اوباما - کلینتون در نقطه شروع رقابت


باراک اوباما و هيلاری کلينتون برای اولين بار پس از نبرد خود برای به دست آوردن اکثريت آرای حزب دموکرات آمريکا، روز جمعه در شهر نيوهمپشاير، اتحاد خود را به نمايش می گذارند.
باراک اوباما و هيلاری کلينتون برای اولين بار پس از نبرد خود برای به دست آوردن اکثريت آرای حزب دموکرات آمريکا، روز جمعه در شهر نيوهمپشاير، اتحاد خود را به نمايش می گذارند.

باراک اوباما و هيلاری کلينتون برای اولين بار پس از نبرد خود برای به دست آوردن اکثريت آرای حزب دموکرات آمريکا، روز جمعه در شهر نيوهمپشاير، اتحاد خود را به نمايش می گذارند.


نیوهمپشایر که به شکل سنتی، نقطه آغاز رقابت های درون حزبی داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری است، به شکل نمادین برای این نمایش اتحاد انتخاب شده است.


به گزارش رويترز اين اولين بار پس از شکست خانم کلینتون در ماه گذشته است که این دو سیاستمدار در کنار هم ظاهر می شوند.


اوباما، سناتور ايالت ايلينويز امريکا هوشيارانه در تلاش است تا تحت حمايت هواداران خانم کلينتون را جلب کند.


هرچند هنوز تعدادی از هوادارن وی از شکست او عصبانی هستند. با اين حال آقای اوباما در کنار دیگر سران حزب دموکرات، فعالیت هایی را برای شکل گیری اتحاد دموکرات ها عليه کانديدای جمهوریخواهان، آغاز کرده اند.


آقای اوباما پيش از اين گفته بود اميدوار است چهره متحد اين دو در نيوهمپشاير نقش مثبتی در رقابت برای ورود به کاخ سفيد بازی کند.


اوباما گفت: «من می خواهم که او تا آنجا که در توان دارد، در مبارزات تبلیغاتی شرکت کند. او در مبارزات تبلیغاتی درجه یک بود. او در نگاه من برای میلیون ها نفر الهام بخش شد و می تواند یک نماینده فوق العاده و موثر برای من و برای آرمان ها و ارزش های حزب دموکرات که هر دو به آن باور داریم، بشود.»



  • «من می خواهم که او تا آنجا که در توان دارد، در مبارزات تبلیغاتی شرکت کند. او در مبارزات تبلیغاتی درجه یک بود. او در نگاه من برای میلیون ها نفر الهام بخش شد و می تواند یک نماینده فوق العاده و موثر برای من و برای آرمان ها و ارزش های حزب دموکرات که هر دو به آن باور داریم، بشود.»
باراک اوباما

خانم کلينتون در هفته جاری کار خود را در سنای امريکا از سر گرفته است، در همین هفته دو بار، به شدت سخنان ستایش آمیزی را درباره باراک اوباما در انظار عمومی بیان کرد.


او در انجمن پرستاران در واشنگتن، آنها را به حمايت از اوباما تشويق کرد و گفت: «من اشتیاق و عزم او را و ثبات و نیت نیک او را دیده ام.»


خانم کلينتون همچنين در جلسه ای خصوصی، باراک اوباما را به کسانی که مهم ترین اشخاص او برای جمع آوری کمک های مالی بودند، معرفی کرد.


اوباما خود پیش از این از آنها حامیان مالی قدرتمند خود خواسته است تا به کلينتون برای بازپرداخت قرض۱۰ ميليون دلاری رقابت های انتخاباتی خود کمک کنند.


به گفته مشاور تبليغاتی هیلاری کلينتون، آقای اوباما و مشاور مالی اش، در اقدامی نمادين هريک چکی به مبلغ ۲۳۰۰ دلار برای کمک به کلينتون به او هديه کردند.


با اين حال اوباما از ليست يک و نيم ميليون نفری حاميان کوچک خود که عمدتا مردم عادی هستند، نخواست که خانم کلينتون را حمايت کنند.


اوباما گفت: «حاميان کوچک، کسانی که چک هايی با ارزش پنج، ده، پانزده يا ۲۵ دلاری می نويسند. اول از همه وضع مالی آنها، دشوار است. من شخصا با حاميان ۱۵ دلاری تماس نخواهم گرفت، چرا که صادقانه، آنها نمی توانند در جبران اين هزينه ها تاثيرگذار باشند.»


خانم کلينتون که رقابت ها را ژانويه ۲۰۰۷ بسيار اميدوارانه آغاز کرد، سوم ژوئن در حالی در رقابت ها شکست خود که همچنان حاميان بسیاری به ویژه در میان زنان داشت.


اين که آیا اوبما موفق می شود تا نظر تمامی حامیان هیلاری کلینتون را جلب کند یا نه، هنوز روش نیست، اما نظرسنجی های سراسری تاکنون نشان داده اند که دموکرات ها در حمايت از او کاملا يکپارچه شده اند.


نیوهمپشایر نه فقط به خاطر اهمیت نمادینش در رقابت های درون حزبی، بلکه از این جهت انتخاب شد که در رقابت نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز یکی از جبهه های مهم مبارزه دموکرات ها با جان مک کین خواهد بود.


در دو انتخابات گذشته، یک بار جرج بوش موفق شد تا ال گور را در نیوهمپشایر شکست دهد، اما او در دوره بعد در مقابل جان کری، در این شهر شکست خورده است.


اوباما گفت: «فکر کنم روزهای خوبی در نيوهمپشاير خواهیم داشت. همچنين معتقدم او (کلينتون) در تمام راه تا [انتخابات] نوامبر بسيار موثر باشد.»


XS
SM
MD
LG