لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۱

چهره سال ۱۳۹۰ به انتخاب شما


با گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز نظرخواهی انتخاب مهم‌ترین، تأثیرگذار‌ترین، و خبرساز‌ترین شخصیت سال ۱۳۹۰ از نگاه مخاطبان رادیو فردا، اکنون مشخص شده است که ۱۰ چهره، نظر تعداد بیشتری از مخاطبان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتخاب این ۱۰ چهره پس از جمع‌بندی نظرات ارائه شده شما در وب‌سایت رادیو فردا، صفحه فیس‌بوک ما، پیام‌های تلفنی و ایمیل‌ها و پیامک‌های شماست.

این ۱۰ چهره که از هفته گذشته در صفحه فیس‌بوک رادیو فردا معرفی شده‌اند، در نظرخواهی وب‌سایت بیش از ۹۴ درصد از آرای مخاطبان را به خود اختصاص داده‌اند و از روز ۱۶ اسفند تا پایان زمان جمع‌بندی نتایج در روز ۲۵ اسفند ماه، شما فرصت خواهید داشت که به یکی از آنها رأی دهید.

با این حال به یاد داشته باشید که اگر پیش از این در وب‌سایت به فهرست ۲۵گانه ما رأی داده‌اید، رأی شما محفوظ خواهد ماند و لازم نیست بار دیگر در نظرخواهی شرکت کنید.

فهرست اولیه، نتیجه نظرخواهی از کار‌شناسان، روزنامه‌نگاران و صاحبنظران حوزه‌های مختلف است. در ستون کناری گزینه‌های پیشنهادی برای چهره سال ۱۳۹۰ را به ترتیب حروف الفبا، مشاهده می‌کنید و می‌توانید به انتخاب آنها بپردازید.

۱۵ چهره‌ای که از ۱۶ اسفند از نظرسنجی انتخاب چهره سال ۹۰ خارج می‌شوند، عبارتند از عیسی سحرخیز، زهرا رهنورد، حسین علایی، هدی صابر، علی مطهری، آن سان سوچی، اسفندیار رحیم‌مشایی، احمد زیدآبادی، مه‌آفرید امیرخسروی، آمنه بهرامی‌نوا، مهدی کروبی، مصطفی تاج‌زاده، هاله سحابی، معمر قذافی، و علی خامنه‌ای که در مجموع ۵.۸ درصد از آرای شما را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش دوم ما از جمع‌بندی نتایج چهره سال در روز ۲۱ اسفند منتشر خواهد شد.

برای ثبت آرای خود، یکی از گزینه‌ها را انتخاب و دکمه رأی در پایان نظرسنجی را کلیک کنید.

رضا پهلوی: فرزند آخرین پادشاه ایران که در سال ۹۰، خواهان محاکمه آیت‌الله علی خامنه‌ای به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت در دیوان بین‌المللی کیفری شد.

استیو جابز: بنیانگذار کمپانی آمریکایی اپل سازنده، آی پد، آیفون، آیپاد و... که در سال ۹۰ پس از مبارزه طولانی با بیماری سرطان درگذشت.

مهدی خزعلی: فعال سیاسی منتقد دولت جمهوری اسلامی و فرزند آیت الله خزعلی، عضو مجلس خبرگان، او که پس از انتخابات چندباری زندانی شده، او در اعتراض به وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران اعتصاب غذا کرده است و به رغم وخامت اوضاع جسمی، حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نیست.

زندانی سیاسی: نمادی از افراد پرشماری که به خاطر ابراز نظر و عقیده، و یا فعالیت سیاسی زندانی شده اند که تعداد آنها پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و وقایع پس از آن رو به فزونی گذاشت.

نسرین ستوده: حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشری، او که در سال ۸۹ بازداشت و زندانی شد در دادگاه به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از ایران محکوم شد.

گلشیفته فراهانی: بازیگر سینمای ایران. او که چند سالی است خارج از ایران زندگی می‌کند در پروژه‌ای سینمایی که به استعدادهای نو در سال ۲۰۱۱ میلادی می‌پرداخت در برابر دوربین نیمه برهنه ظاهر شد، انتشار عکس‌ها و ویدیوی او با واکنش‌های گسترده موافق و مخالف روبه‌رو شد.

اصغر فرهادی: کارگردان و سینماگر ایرانی. فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته این سینماگر ایرانی برنده جایزه خرس طلایی جشنواره برلین شد و این سرآغاز موفقیت‌های این فیلم در بسیاری از جشنواره‌های معتبر سینمایی بین‌المللی از جمله گلدن گلوب بود. در اسکار امسال فیلم او نامزد بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم خارجی است.

معترضان سوری: نمادی از مقاومت معترضان در سوریه به حکومت بشار اسد که در یک سال گذشته به رغم کشتار و فشارهای امنیتی همچنان به اعتراض خود ادامه می دهند.

میرحسین موسوی: از نامزدهای رقابت انتخاباتی سال ۸۸ و از رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران است که بیش از یک سال گذشته را همراه با همسرش، زهرا رهنورد، در حبس خانگی به سر برده است.

محمد نوری‌زاد: سینماگر و مستندساز منتقد دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی است، او پس از تحمل ۱۹۰ روز حبس و ۷۰ روز انفرادی با قید وثیقه آزاد شد، این فعال سیاسی هر هفته با نوشتن نامه‌هایی به آیت‌الله علی خامنه‌ای، انتقادهای شدیدی به نحوه حکومت‌داری او و آنچه در ایران می‌گذرد مطرح می‌سازد، نوری‌زاد خواستار فراگیر شدن نهضت نامه نویسی به رهبر جمهوری اسلامی شده است.

-----------------------------------------------------------------------
نتایج درج‌شدهٔ «چهره سال ۱۳۹۰ به انتخاب شما» که در این صفحه دیده می‌شود تنها نظرات مخاطبان وب‌سایت را دربر می‌گیرد. نتایج کامل، پس از جمع‌بندی نظرات ارائه شده شما در پیام‌های تلفنی و ایمیل‌ها، صفحه فیس‌بوک ما، پیامک‌ها، و وب‌سایت منتشر خواهد شد.
XS
SM
MD
LG