لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۲

پرسپولیس با پیروزی بر شاهین بوشهر به رده ششم رسید


در آخرین مسابقه از هفته بیست و سوم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، جام خلیج فارس، پرسپولیس دو بر یک شاهین را در بوشهر شکست داد تا با حفظ فاصله با سه تیم پیشتاز، در رده پنجم به مس برسد و در فاصله یک امتیازی تراکتورسازی قرار گیرد.

پرسپولیس به دلیل تفاضل گل همچنان در رده ششم قرار دارد.

در ورزشگاه کوچک ولی پرتماشاگر شهر ساحلی خلیج فارس، پرسپولیس در هر نیمه، با گل‌های سپهر حیدری و غلامرضا رضایی به هر سه امتیاز این بازی رسید. برخلاف بیشتر ورزشگاه‌های حال حاضر رقابت‌های لیگ بر‌تر، ورزشگاه بوشهر شرایط نا‌مطلوبی داشت.

وحید هاشمیان (بازیکن پیشین تیم‌های ملی ایران، بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر آلمان) از دقیقه ۵۹ برای نخستین بار برای پرسپولیس به میدان رفت.

در تیم شاهین بوشهر هم عماد محمد رضا در نیمه نخست گل تماشایی تساوی بخش بوشهری‌ها را به ثمر رساند اما در دقیقه‌های ابتدایی نیمه دوم به دلیل کشیدگی عضله پا مجبور به تعویض شد.

مسابقه با دو جرقه آغاز و پس از دو گل زودهنگام و تساوی یک بر یک آرام گرفت تا سرنوشت برای پیروزی به نیمه دوم سپرده شود.

در دقیقه پنجم با خطای لک چیه ریا (بهترین بازیکن شاهین) روی غلامرضا رضایی، ضربه آزاد از جناح چپ به روی دروازه آمد و با اثرگذاری محمد نوری و ضربه سر تکمیلی کاپیتان سپهر حیدری توپ از فاصله‌ای نزدیک وارد دروازه شاهین شد.

اما با خطایی که در جلو محوطه جریمه پرسپولیس روی داد، ضربه زیبا و فنی عماد محمد رضا گل تساوی بخش شاهین وارد دروازه پرسپولیس شد (دقیقه ۱۵).

در نیمه دوم پرسپولیس گرچه حال و هوای گذشته دور خود را نداشت، اما با یک بازی تهاجمی در پی جبران شکست دور از انتظار چهار بر یک خود برآمد و با گذشت یک ساعت از شروع نیمه با افزوده شدن هاشمیان به جمع مهاجمان، عملاً از آشفتگی مدافعان شاهین روی توپهای بلند بیشتر بهره برد.

در دقیقه ۶۴ ضربه کرنر غلامرضا رضایی از جناح چپ با اشتباه دروازه‌بان و مدافعان شاهین و تعلل در زده ضربه نخست توپ با مانور محمد نوری مستقیم وارد دروازه شاهین شد.

این گل بازی را از سردی حاکم بر جریان آن خارج ساخت و شاهین به ویژه در دقیقه‌های پایانی فشار سختی برای گریز از شکستی دیگر نشان داد. بی‌تردید شاهین از مصدومیت عمادرضا متحمل ضربه‌ای برابر با شکست شد.

پرسپولیس با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد، برابر با مس کرمان که در رده پنجم قرار دارد و هشت امتیاز کمتر از ذوب آهن پیشتاز از اصفهان.

بازیکنان پرسپولیس در این دیدار: رحمان احمدی، سامان آقا زمانی، سپهر حیدری (کاپیتان)، علیرضا نورمحمدی، ابراهیم شکوری، محمد نوری، حسین بادامکی، تیاگو فراگو (از دقیقه ۸۴ سکوبرت)، امیرحسین فشنگچی (از دقیقه ۵۹ وحید هاشمیان)، غلامرضا رضایی و هادی نوروزی (از دقیقه ۷۷ اشپیتیم آرفی).

پیکار «استقلال – پرسپولیس» در دهم فروردین

طبق برنامه‌ریزی تازه سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و استقلال در «داربی» هفتاد به جای روز ششم فروردین در روز دهم این ماه در ورزشگاه آزادی تهران با یکدیگر پیکار می‌کنند.

ابتدا قرار بود که این مسابقه در روز ششم فروردین ۱۳۹۰ انجام شود که اعضای دو تیم به ویژه علی دایی، سرمربی تیم پرسپولس سخت به تاریخ آن اعتراض داشتند.

در صورتی که تیم‌های پرسپولیس و استقلال در مسابقه‌های نیمه پایانی جام حذفی بر حریفان‌شان پیروز شوند، در مسابقه پایانی این جام هم رو در روی هم قرار خواهند گرفت. پیش از این علی سعیدلو، رییس سازمان تربیت بدنی برای دومین سال پیاپی قول برگزاری مسابقه این دو تیم در دهه فجر را داده بود که در هر دو بار این قول عملی نشد.
XS
SM
MD
LG