لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۱

رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور: مصطفی پورمحمدی


پورمحمدی پس از ۱۸ سال از قوه مجريه به قوه قضاييه باز می گردد
پورمحمدی پس از ۱۸ سال از قوه مجريه به قوه قضاييه باز می گردد

رئيس قوه قضاييه، مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور سابق را به عنوان رييس کل سازمان بازرسی کل کشور منصوب کرد.


آقای پورمحمدی ارديبهشت ماه از سمت وزارت کشور دولت آقای احمدی نژاد استعفا کرد.


علیرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضاييه به خبرگزاری فارس گفت: «مصطفی پورمحمدی از سوی سيد محمود هاشمی شاهرودی رئيس قوه قضائيه به عنوان رئيس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد.»


پيش از اين برخی سايت های خبری از رد پيشنهاد رياست سازمان بازرسی کل کشور از سوی آقای پورمحمدی خبر داده بودند.


به گزارش خبرگزاری فارس، پيشنهاد اين شغل هفته گذشته در ديدار بين آيت الله هاشمی شاهرودی و مصطفی پورمحمدی مطرح شده بود.


آقای پورمحمدی پس از اين که در ارديبهشت ماه سال جاری از وزارت کشور استعفا کند، اعلام کرد پستی را نخواهد پذيرفت و مشغول کارهای فرهنگی خود می شود.


او در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت استعفای او به «خواست» رئيس جمهوری، صورت گرفته است. او اکنون پس از ۱۸ سال از قوه مجريه به قوه قضاييه باز می گردد.


پورمحمدی که اينک ۵۰ ساله است، از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۵ به عنوان دادستان انقلاب و دادستان نظامی در قوه قضاييه فعاليت می کرد.


سال ۱۳۶۶ او با سمت رئيس اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات فعاليت خود را در قوه مجريه آغاز کرد و تا سال ۱۳۷۸ وی سمت های اجرايی از جمله معاونت وزير را در وزارت اطلاعات برعهده داشت.


پس از انتخاب محمود احمدی نژاد به رياست جمهوری در سال ۱۳۸۴، مصطفی پورمحمدی با حداقل آرای ممکن، رای اعتماد مجلس برای تصدی وزارت کشور را به دست آورد.


او که از سال ۱۳۸۱، مشاور رياست دفتر و مديرگروه «سياسی – اجتماعی» دفتر رهبری است، از خبرسازترين وزرای دولت آقای احمدی نژاد محسوب می شد.


او در گفت و گو با روزنامه همشهری از اختلاف نظر گسترده خود با رئيس دولت و «اعمال نظر» رهبر جمهوری اسلامی، در این مناقشه سخن گفته بود.


با انتصاب آقای پورمحمدی درسازمان بازرسی کل کشور کشور، وی مسئوليت رسيدگی به تخلفات احتمالی در دستگاه های اداری جمهوری اسلامی را برعهده خواهد داشت.


XS
SM
MD
LG