لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۵

پلمب بیش از ۳۰۰ شرکت هرمی توسط نیروهای انتظامی و امنیتی


در بیانیه وزارت اطلاعات اشاره‌ای به میزان دستگیری‌های روز پنجشنبه در ارتباط با شرکت‌های هرمی نشده است.
در بیانیه وزارت اطلاعات اشاره‌ای به میزان دستگیری‌های روز پنجشنبه در ارتباط با شرکت‌های هرمی نشده است.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید که بیش از ۳۰۰ شرکت هرمی در تهران روز پنجشنبه با همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و شهرداری تهران پس از شناسایی، بسته و شماری از نفرات اصلی این دفاتر بازداشت شده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات «عملیات مشترک نیروهای امنیتی و انتظامی» علیه این تعداد شرکت هرمی، در راستای «برنامه مبارزه قاطع با شرکت‌های هرمی» انجام شده و و بر اساس این بیانیه نفرات اصلی دفاتری که روز پنجشنبه بسته شده‌اند، دستگیر شده‌اند.

گرچه در این بیانیه اشاره‌ای به تعداد دستگیرشدگان عملیات امروز نیروهای امنیتی و انتظامی نشده است، اما به گفته وزارت اطلاعات، «بیش از شش هزار نفر از مالباختگان و فریب‌خوردگان گرفتار در این دفاتر، به خانواده‌های خود تحویل شده‌اند».

این نخستین بار نیست که در ماه‌های اخیر وزارت اطلاعات اقدام به دستگیری اعضا و پلمپ دفاتر شرکت‌های موسوم به هرمی کرده است.

بر اساس اعلام خبرگزاری‌های ایران در اوائل بهمن‌ماه ۸۹ نیز در یک عملیات ضربتی در تهران، هزار نفر از اعضای شرکت‌های هرمی دستگیر شده و ۵۰ محل فعالیت این شرکت‌ها نیز پلمب شدند.

در آن زمان خبرگزاری مهر اعلام کرد که افراد بازداشت شده که «در ۵۰ خانه تیمی در حوالی منطقه سعادت‌آباد تهران متمرکز بودند» دستگیر و تمامی اسناد و مدارک آنها مبنی بر فعالیت در شرکت‌های هرمی ثبت و ضبط شد.

در ماه آذر امسال نیز مسئول بخش مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات گفت که «۲۰ شرکت هرمی در ایران از آذرماه سال گذشته تا آذر امسال شناسایی و به طور ۱۰۰ درصد منهدم شده‌است.»

علی تقوی با اعلام این خبر افزود: «در همین مدت به ۱۰ شرکت هرمی ضربات مهلکی وارد شده و سردسته‌ها و افراد رده یک این شرکت‌ها نیز دستگیر شده‌اند.»

به گفته علی تقوی «در شرکت‌های هرمی با فریب افراد بیکار به بهانه فعالیت در کارخانه‌های مهم و معتبر آنها را ابتدا جذب کرده و سپس به بهانه حرفه‌آموزی در یک دوره آموزشی با نحوه فعالیت این شرکت‌ها آشنا می‌کنند.»

اردیبهشت‌ماه امسال نیز احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروی انتظامی، از حمله اين نيرو به ۴۰۰ دفتر شرکت‌های هرمی در غرب شهر تهران و دستگیری صدها تن خبر داده بود.
XS
SM
MD
LG