لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۱

رقابت‌های بین‌المللی ترکیه: اولین رویارویی سامان طهماسبی با فرنگی‌کاران ایران


چند ماه پس از آنکه سامان طهماسبی، فرنگی‌کار مدال‌آور ایرانی با تغییر تابعیت به تیم کشتی جمهوری آذربایجان پیوست، اکنون برای نخستین به عنوان عضو این تیم در جام «وهبی امره» ترکیه در مقابل کشتی‌گیران ایرانی ظاهر خواهد شد.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه روزهای ۹ و ۱۰ بهمن ماه برگزار می‌شود و تیم ایران با ۱۰ کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

در این می‌ان، ایران در وزن ۸۴ کلیوگرم، وزنی که سامان طهماسبی در آن برای جمهوری آذربایجان کشتی خواهد گرفت، دو کشتی‌گیر معرفی کرده است و داود عابدین‌زاده و محسن نعمت‌پور حریفان بالقوه ایرانی طهماسبی در این وزن خواهند بود.

سامان طهماسبی دارنده دو مدال برنز قهرمانی جهان، اهل سنندج و کرد زبان است و اولین فرنگی‌کار ایرانی است که در وزن ۸۴ کیلوگرم موفق به کسب مدال جهانی برای ایران شد.

علاوه بر مدال برنز مسابقات جهانی گوانگ ژو و مدال برنز مسابقات جهانی باکو در دو سال پیاپی، طهماسبی مدال طلای آسیا را نیز در سال ۲۰۰۷ از آن خود کرده است.

با این حال این کشتی‌گیر ایرانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ مسکو با لباس دوبنده تیم ملی جمهوری آذربایجان به روی تشک رفت و در مسابقات ترکیه نیز با همین پرچم کشتی خواهد گرفت.

تیم ملی آذربایجان قرار است با ۱۲ کشتی‌گیر در مسابقات ترکیه حاضر شود. ایران نیز ابتدا قرار بود با همین تعداد فرنگی‌کار در این مسابقات شرکت کند که در آخرین فهرستی که از فرنگی‌کاران اعزامی ایران به این مسابقات منتشر شد، تنها نام ۱۰ کشتی‌گیر به چشم می‌خورد.

آن طور که خبرگزاری مهر گزارش کرده است، مشکل خروج پنج کشتی‌گیری که می‌توانست به طور بالقوه جزو نفرات اعزامی باشند، دلیل این تغییر در ترکیب تیم ایران است.

بر اساس همین گزارش اسامی نفرات اعزامی تیم کشتی فرنگی به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: محمد فقیری
۶۰ کیلوگرم: مجید یعقوبی و عبدالمحمد پاپی
۶۶ کیلوگرم: علی محمدی
۸۴ کیلوگرم: داود عابدین‌زاده و محسن نعمت‌پور
۹۶ کیلوگرم: مهدی عسگری‌زاده و داود گیل نیرنگ
۱۲۰ کیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده و امیر قاسمی منجزی

این نفرات به سرمربی‌گری محمد بنا و مربی‌گری جمشید خیرآبادی، حمیدرضا اسماعیل‌نژاد و محمدعلی چمیانی در رقابت‌های ترکیه برای ایران کشتی خواهند گرفت.

در میان کشتی‌گیران ایرانی، به تازگی محمدرضا آذرشکیب نیز در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جمهوری آذربایجان موفق به کسب رتبه اول شد تا احتمال تغییر تابعیت و حضور وی در ترکیب تیم کشتی آزاد این کشور تقویت شود.
XS
SM
MD
LG