لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۰

در مورد تحولات مصر چه فکر می‌کنید؟


بسیاری از تحلیل‌گران مسائل منطقه، تحولاتی را که در هفته‌های اخیر در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در جریان است را با آنچه پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری در خرداد ۸۸ و در قالب جنبش اعتراضی سبز در ایران گذشت مقایسه می‌کنند.

اکنون دو تجربه متفاوت در پیش روی اعتراض‌ها در مصر است. تجربه ایران که پس از یک سال سرکوب و مقاومت نیروهای حکومتی، اعتراض‌ها به ظاهر به سردی گرایید یا به تعبیر شماری از چهره‌های حامی دولت به «آتش زیر خاکستر» بدل شد، و یا تجربه تونس که پس از چند هفته رئیس‌جمهوری که ۲۳ سال حاکم مطلق کشور بود، صحنه را ترک کرد و از کشور گریخت.

کدامیک از این دو سرنوشت را برای تحولات مصر پیش‌بینی می‌کنید و چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین تحولات سال گذشته ایران و آنچه در دیگر کشورهای خاورمیانه می‌گذرد می‌بینید؟

نظرات خود را پایین همین مطلب وارد کنید، با این توضیح که برای انتشار آنها صبور باشید، چرا که این نظرات پس از بازبینی منتشر می‌شوند.

همچنین از درج نظرات با حروف لاتین اجتناب کنید و در قالب نظرات از به کار بردن الفاظ و عباراتی که متضمن توهین به افراد، گروه‌ها، عقاید و نظرات دیگر است خودداری کنید.
XS
SM
MD
LG