لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۰

حذف دختران شماره یک و شماره دو تنیس جهان در میامی


ماریا شاراپووا تا این مرحله از مسابقات میامی خوش درخشیده است
ماریا شاراپووا تا این مرحله از مسابقات میامی خوش درخشیده است
پس از حذف کارولینه ووزنیاکی تنیس‌باز شماره یک جهان از دور رقابت‌های میامی، کیم کلایسترز نفر دوم آخرین رده‌بندی تنیس حرفه‌ای جهان نیز به او پیوست. در این رقابت‌ها در مجموع جایزه‌ای معادل چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار اهدا خواهد شد.

كارولينه ووزنياكی از دانمارک که با ۹ هزار و ۸۵۰ امتیاز صدرنشین دختران تنیس‌باز جهان است، در مرحله یک هشتم نهایی، مقابل آندريا پتكوويچ آلمانی شكست خورد.

پتكوويچ كه در رده بيست و سوم جهان قرار دارد با این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی راه يافت و جشن صعود را نیز با رقص مشهور خود در زمین و تشویق پر هیجان تماشاگران برپا کرد.

کیم کلایسترز بلژیکی هم در مرحله یک چهارم نهایی، نتیجه را به ویکتوریا آزارنکا از لاروس واگذار کرد تا همچنان فاصله‌اش با ووزنیاکی، حدود ۹۰۰ امتیاز باشد.

درخشش شاراپووا

آندریا پتکوویچ پس از غلبه بر ووزنیاکی موفق شد یانکوویچ صربستانی را نیز حذف کند تا صعود شگفت‌آورش به نیمه نهایی را با غلبه بر دو تنیس باز شماره یک حال حاضر و سابق جهان همراه کند.

ماريا شاراپووا شماره یک سابق جهان هم از سد سامانتا استوسور استراليایی گذشت. شاراپووا در حال حاضر نفر شانزدهم جهان است و صعود مجدد او به رتبه‌های بالاتر، منوط به درخشش در سه گرنداسلم باقی مانده در سال ۲۰۱۱ است.

شاراپووا حالا با صعود به نیمه نهایی می‌تواند رتبه‌اش را چند پله ارتقا دهد.
در دور چهارم اين مسابقات همچنين الكساندرا دولگریو از رومانی موفق شد بر پنگ شوای چينی غلبه کند اما برای صعود به نیمه نهایی مقابل شاراپووا ناکام ماند.

يلنا يانكويچ از صربستان که او نیز مدتی شماره یک جهان بوده است، پیش از تسلیم شدن مقابل پتکوویچ، بر آنابل مدينا گاريسه اسپانيایی غلبه كرد.

ورا زوناروئه وا از روسيه نيز حريف خود ماريون بارتولی از فرانسه را شكست داد. او در اولین پیکار نیز از سد هموطنش دینارا سافینا شماره یک سال ۲۰۰۹ جهان عبور کرده بود.

اگنسیزکا رادوانسكا از لهستان پس از غلبه بر ماریا کریلنکو از روسیه، مقابل تنیس‌باز همواره عصبانی ایتالیایی، فرانسیسكا اسکياوونه به برتری رسید. اما دیگر تنیس‌باز مشهور همیشه عصبی یعنی ويكتوريا آزارنكا از بلاروس، بر آناستازيا پاوليوچنكووا از روسیه پيروز شد.

نیمه نهایی داغ در فلوریدا

ورا زوناروئه وا از روسیه و ویکتوریا ازارنکا از بلاروس برای راهیابی به فینال مقابل هم قرار خواهند گرفت. زوناروئه وا در حال حاضر نفر سوم جهان است و آزارنکا نیز در جایگاه هشتم قرار دارد.

زوناروئه وا حتی در صورت قهرمانی نیز نمی‌تواند رتبه‌اش را ارتقا دهد اما دست کم فاصله امتیازی‌اش با دو بانوی صدرنشین کمتر خواهد شد.

دیگر دیدار نیمه نهایی را ماریا شاراپووا از روسیه و آندریا پتکوویچ آلمانی برگزار خواهند کرد. آخرین باری که شاراپووا در صدر جدول تنیس‌بازان جهان قرار داشت، پاییز سال ۲۰۰۵ بود.

ارغوان رضایی تنیس‌باز ایرانی مقیم فرانسه، در این رقابت‌ها نیز وداع زودهنگامی با جدول مسابقات داشت. رضایی که در دور نخست استراحت کرده بود، در گام بعدی با نتایج شش به صفر و شش به چهار مغلوب پنگ چینی شد. این تنیس‌باز چینی نفر سی و دوم جهان است.

رضایی که تابستان سال گذشته تا رتبه پانزدهمی جهان پیشرفت کرده بود، با شکست‌های متعدد در تورنمنت‌های پیاپی که عمدتاً در همان دور نخست بوده است، حالا در رده بیست و چهارم قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود با حذف از میامی، در رده‌بندی ماه آوریل مجدداً با نزولی چند پله‌ای روبه‌رو شود.
XS
SM
MD
LG