لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۳۱

وعده جانشین اطلاعات سپاه برای اعلام «خبرهای مهم» درباره مبارزه با فساد


حسین نجات
حسین نجات

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گزارش‌ها درباره دستگیری تعدادی از معاونان این سازمان به دلیل «فساد اقتصادی» را رد کرد و گفت که در روزهای آینده «خبرهای مهمی» از برخورد با «باندهای بزرگ» فساد اقتصادی و «شبکه‌های نفوذی سرویس های بیگانه»اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،حسین نجات، روز یکشنبه،۲۶دی، گزارش‌ها درباره دستگیری تعدادی از معاونان سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به علت «فساد اقتصادی» را «کذب و دروغ‌سازی برخی رسانه‌های وابسته به دشمن» خواند.

وی افزود: «دروغ‌پردازی چند رسانه معلوم‌الحال طی چند روز اخیر، تلاشی از سوی عناصر مرتبط با متهمان دستگیر شده برای جلوگیری از روند رسیدگی قضایی است».

آقای نجات وعده داد که در روزهای آینده «خبرهای مهمی از برخورد با باندهای متخلف و بزرگ اقتصادی و شبکه‌های نفوذی مرتبط با سرویس‌های بیگانه» به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی درباره جزییات به گفته او برخورد با «شبکه‌های نفود» و «باندهای متخلف اقتصادی» توضیح بیشتری ارائه نکرده است.

وب‌سایت آمد نیوز در روزهای گذشته خبر داده بود که سه معاون سازمان اطلاعات سپاه به نام‌های «محراب»، «عظیم» و «افشاری» به اتهام «مفاسد کلان اقتصادی»، «کارچاق‌کنی»، «باج‌گیری از ثروتمندان و سرمایه‌داران» و «پولشویی» بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش این افراد، پس از کشف یک محموله قاچاق بزرگ مواد اولیه تهیه و تولید روغن نباتی توسط سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده اند.

سپاه پاسداران، پیش از این، تلویحا، از سوی مقام‌های ایرانی هدف اتهام‌هایی قرار گرفته‌است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ جمهوری پیشین ایران، در تیرماه سال ۱۳۹۰، در انتقاد از واردات بدون ضابطه کالا از معابر غیرقانونی از اصطلاح «برادران قاچاقچی خودمان» استفاده کرده بود که صاحب‌نظران و کارشناسان، این اشاره را به عملکرد اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت دادند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، نیز در آذر ماه ۱۳۹۳ از تجمیع قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی در یک نهاد انتقاد کرده و گفته بود:‌ «اگر اطلاعات، تفنگ، پول، روزنامه، خبرگزاری و دیگر مظاهر قدرت در یک نهاد جمع شود، ابوذر و سلمان هم باشد، فاسد می‌شود».

حسین نجات روز ۷ دی‌ماه به سمت جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد.

آقای نجات که نام واقعی‌اش محمدحسین زیبایی‌نژاد است، پیش از این معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده کل سپاه پاسداران بود.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در موضوعات سیاسی و امنیتی فعالیت می‌کند و در سال‌های گذشته با بسیاری از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی برخورد کرده است. رئیس این سازمان حسین طائب است.

سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران نهاد دیگری است که مسئولیت رسیدگی به تخلفات نیروهای این نهاد را برعهده دارد.

XS
SM
MD
LG