لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۴

تاجزاده به احمدی‌نژاد: اگر به انتخابات آزاد معتقدید، کاندیداهای شوراها را تایید کنید


مناظره تاجزاده، محبیان و احمدی‌نژاد در مسجد حجت‌ابن الحسن تهران در سال ۸۱. عکس از رجانیوز
مناظره تاجزاده، محبیان و احمدی‌نژاد در مسجد حجت‌ابن الحسن تهران در سال ۸۱. عکس از رجانیوز
مصطفی تاجزاده عضو ارشد احزاب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در زندان اوین به سر می‌برد، در نامه‌ای سرگشاده، از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری خواسته است، رد صلاحیت‌شدگان انتخابات شوراهای شهر و روستا را، به فهرست کاندیداها بازگرداند.

به گزارش سایت نوروز، مصطفی تاجزاده، در نامه‌ای نوشته است: «احمدی‌نژاد اگر همانگونه که در صحبت‌هایش اظهار می‌کند واقعا طرفدار انتخابات آزاد است، در صورتی که هیأت نظارت صلاحیت کاندیداهای شوراها را رد کرده همان کاری را بکند که من در اولین دور انتخابات شوراها کردم و آقایان عبدالله نوری و سعید حجاریان را که به شکل غیرقانونی توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شده بودند، در لیست کاندیداها قرار دادم. او نیز باید همان کاری را انجام دهد که در انتخابات نظام پزشکی کرد و به دلیل رد صلاحیت‌ها آن را غیرقانونی خواند.»

اشاره تاجزاده به اقدامی است که در نخستین انتخابات شوراهای شهر و روستا انجام داده است. در این انتخابات که در سال ۷۸ برگزار شد، تاجزاده ریاست ستاد انتخابات کشور را برعهده داشت.

محمود احمدی‌نژاد به تازگی به رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات اخیر نظام پزشکی اعتراض کرده و از امضای حکم رئیس جدید انتخابات سازمان نظام پزشکی، امتناع می‌کند.

تاجزاده در نامه خود افزوده است که احمدی‌نژاد «باید ضمن غیرقانونی خواندن این روند، افراد رد صلاحیت شده را به لیست کاندیداهای شورای شهر این دوره بازگرداند تا معلوم شود چقدر به حقوق ملت احترام می‌گذارد.»

برپایه گزارش‌های منتشر شده، صلاحیت ۲۰۳ کاندیدای شورای شهر توسط هیات اجرایی انتخابات رد شده است و از اسامی چنین برمی‌آید که در این انتخابات چهره‌های اصلاح‌طلب عموماً رد صلاحیت شده‌اند.

خبرگزاری مهر روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت خبر داده است که محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی، معصومه ابتکار با سابقه شش سال عضویت در شورای شهر تهران، فاطمه راکعی نماینده مجلس ششم، و علی ربیعی نماینده محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران، در ستاد مبارزه با فساد، رد صلاحیت شده‌اند.

مصطفی تاجزاده، معاون وزير کشور در دولت محمد خاتمی پس از آغاز اعتراض‌ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، همراه با صدها تن ديگر از فعالان سياسی و مدنی بازداشت و زندانی شد.
XS
SM
MD
LG