لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۶

نتایج «نه چندان دلگرم‌کننده» ورزشکاران ایرانی در روز نخست المپیک


 رقابت‌های دوچرخه سواری المپیک لندن
رقابت‌های دوچرخه سواری المپیک لندن
بیشتر ورزشکاران ایرانی در نخستین روز از رقابت‌های المپیک ضعیف ظاهر شدند و شماری از آنها از دور مسابقات خارج گردیدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا حقی و امیر زرگری دو المپیکی ایران در رشته دوچرخه سواری جاده بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن از ادامه رقابت بازماندند.

امیر زرگری پس ازطی بیش از ۷۴کیلومتری مسیر۲۵۰ کیلومتری جاده و علیرضا حقی نیز پس از طی بیش از ۱۶۸ کیلومتری از مسابقات خارج شدند.

بر اساس این گزارش، هر دو نماینده ایران به دلیل برخورد با سایر دوچرخه‌سواران حاضر درمسابقه از ادامه رقابت بازماندند و مهدی سهرابی تنها نماینده باقی مانده ایران در این پیکار‌ها یک نفر مانده به آخر شد. دوچرخه سوار قزاقستان در این دوره مسابقات اولین دوچرخه سواری بود که از خط پایان عبور کرد.

سولماز عباس‌زاده نیز در رشته قایقرانی رویینگ تک‌نفره سنگین‌وزن با سقوط به رتبه ششم از دور مسابقات خارج شد.

در رشته تیراندازی با تفنگ بادی، الهه احمدی عضو تیم ملی تیراندازی ایران در رده ششم رقابت‌های ۱۰ متر تفنگ بادی قرار گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم احمدی در دور مقدماتی این رقابت‌ها با کسب ۳۹۷ امتیاز در مکان پنجم قرار گرفت و به دور پایانی صعود کرد. وی در دور پایانی نیز ۱۰۲، ۱ امتیاز به دست آورد و در مجموع با ۴۹۹.۱ امتیاز جایگاه ششم را به خود اختصاص داد. مه لقا جام بزرگ دیگر شرکت کننده ایران در این ماده بود که در دور مقدماتی با ۳۹۱ امتیاز در رده چهل و سوم قرار گرفت و از راهیابی به مرحله پایانی بازماند. تیراندازی ایران برای نخستین بار با ۳ تیرانداز در المپیک شرکت می‌کند. ابراهیم برخورداری، نماینده مرد ایران در رشته تیراندازی با تفنگ بادی با کسب ۵۶۹ امتیاز از میان ۴۴ نفر، به مقام ۳۳ رسید.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، یی سیلینگ ورزشکار چینی اولین مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ را در رشته تیراندازی با تفنگ بادی بدست آورد و یک ورشکار دیگر چینی در این رشته به مقام سوم رسید. مدال برنز این رشته از آن ورزشکار لهستانی شده است.

ندا شهسواری تنها ورزشکار زن ایرانی در رشته تنیس روی میز زنان نیز با شکست در مقابل حریف نیجریایی‌اش، در مرحله مقدماتی حذف شد.

رژه رفتن رئیس کمیته ملی المپیک ایران

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ در ساعت ۹ به وقت لندن آغاز شد و ۱۰ هزار نفر ورزشکار و مربی تیم‌های وزرشی به مدت یک و نیم ساعت پشت پرچمهای خود رژه رفتند. محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک در میان کاروان ورزشی ایران در رژه افتتاحیه مراسم المپیک شرکت کرده بود. این درحالی است که مقام‌های ارشد و نمایندگان بسیاری از دولت‌ها، در مراسم افتتاحیه در «جایگاه» حضور داشتند.

سایت کلمه طی گزارشی از مراسم افتتاحیه نوشت: «در حالی که بسیاری از ایرانیان نیمه شب گذشته از طریق چند کانال ماهواره‌ای به طور زنده شاهد مراسم افتتاحیه المپیک بودند، حضور کاروان کشورمان با لباس‌های نامناسب و چهره‌های نه چندان شاد، آن هم بدون حضور ورزشکاران سر‌شناس المپیکی، کسی را خوشحال نکرد. محمد علی آبادی رئیس فعلی کمیته ملی المپیک هم با حضور در رژه به جای جایگاه، تعجب همه را برانگیخت.»

این گزارش در ادامه می‌افزاید: پرچم ایران را علی مظاهری، عضو تیم بوکس حمل کرد. تیم ایران در این دوره از مسابقات المپیک، از ۵۳ ورزشکار که در ۱۳ رشته به رقابت خواهند پرداخت، تشکیل شده است که اکثر قریب به اتفاق آنها در مراسم افتتاحیه حضور نداشتند تا استراحت کنند.

امیر حسینی دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک ایران و هاشمی طباء رئیس اسبق کمیته ملی المپیک ایران روز شنبه در مصاحبه‌هایی از این محمد علی آبادی ابراز تعجب کرده‌اند و گفتند رئیس کمیته ملی المپیک کارت ویژه دارد و باید در جایگاه حضور یابد، نه در خط رژه.

استیضاح وزیر ورزش بعد از المپیک

ی باشگاه خبرنگاران ایران روز شنبه طی گزارشی از قول حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که تا کنون ۶۰ امضا برای استیضاح وزیر ورزش جمع آوری شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: عده‌ای معتقدند به دلیل نزدیکی المپیک، مقطع کنونی زمان مناسبی برای طرح این استیضاح نیست که ما به همین دلیل تصمیم گرفتیم این استیضاح را تا اتمام المپیک ۲۰۱۲ لندن و بازگشت کاروان ورزشی کشورمان به تعویق بیاندازیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت تیم ورزشی جمهوری اسلامی ایران در المپیک ورزشی لندن استیضاح عباسی منتفی نمی‌شود چرا که موفقیت تیم ایرانی حاصل تلاش‌های چند ساله مسئولان قبلی است.

کامران تصریح کرد: استیضاح کنندگان به این طرح مصرند و در صورت انصراف تعدادی از امضا کنندگان از این طرح، تعدادی از نمایندگان حاضر به پس گرفتن امضای خود نیستند.

وی افزود: این استیضاح در ۲۰ بند تهیه شده که نحوه عزل و نصب‌ها و چگونگی انتقال افراد از سایر دستگاه‌ها بویژه در مشاغل کلیدی و انگیزه دخالت در امور روز فدراسیون‌ها از جمله این موارد است.

کامران در ادامه تصریح کرد: نحوه اجرای احکام برنامه پنجم، نحوه تخصیص ۱درصد اعتبار دستگاه‌ها به استان‌ها و علت بی‌مهری به پیشکسوتان و قهرمانان نیز از دیگر بندهای این استیضاح است.
XS
SM
MD
LG