لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۴

بازداشت نماینده مجلس ششم و احضار شمس‌الواعظین


برپایه گزارش‌های منتشر شده، حمید مهدوی اقدم، نماینده تبریز در مجلس ششم و عبدالحسین هراتی، رئیس سابق مرکز اسناد دانشگاه آزاد اسلامی، بازداشت شده‌اند.

ماشاالله شمس‌الواعظین، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، نیز به دادسری اوین احضار و ممنوع‌الخروج شده است.

از سوی دیگر ريحانه طباطبايی، روزنامه‌نگار نیز روز شنبه ۳۱ خردادماه به دادسرای اوين احضار و برای اجرای حکم پرونده قبلی خود بازداشت شد. همچنين گزار‌ش‌هايی در خصوص بازداشت مهدی خزعلی منتشر شده است.

به گزارش سایت کلمه نزدیک به اصلاح‌طلبان، حمید مهدوی اقدم، نماینده تبریز در مجلس ششم، روز شنبه ۳۱ خرداد ماه پس از حضور در دادسرا، بازداشت و برای اجرای حکم زندان خود به زندان تبریز منتقل شد.

سایت کلمه اشاره‌ای به مدت زمان حکم زندان آقای مهدوی نکرده است. او پیش از این نیز در اسفند سال گذشته بازداشت و پس از پنج روز در ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ آزاد شده بود.

آقای اقدم روحانی و نماینده آیت‌الله بیات زنجانی، از مراجع تقلید، در استان آذربایجان شرقی است.

ممنوع الخروح شدن ماشالله شمس‌الواعظین

ماشاالله شمس‌الواعظین، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، نیز از احضار خود به دادسرای اوین و ممنوع‌الخروج شدنش خبر داد.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که «دادسرای اوین صبح روز شنبه ۳۱ خرداد ماه در احضاریه‌ای از وی خواسته ظرف سه روز آینده خود را برای ادای پاره‌ای از توضیحات به این دادسرا معرفی کند، در غیر این صورت حکم بازداشتش صادر خواهد شد.»

آقای شمس الواعظین همچنین از دریافت احضاریه دیگری خبر داد و اضافه کرد: «در احضاریه دوم که مشخص نیست از سوی چه دستگاهی صادر شده، ممنوع‌الخروجی به من اعلام و گفته شده است که در صورت اعتراض به این حکم می‌توانم تا ۲۰ روز آینده به دادگاه مراجعه کنم.»

ماشاءالله شمس‌الواعظین در دی ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت ودر پی آن ممنوع‌الخروج شده بود. آقای شمس الواعظین ۲۵ آذرماه ۱۳۹۲در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد که «از وزارت اطلاعات با او تماس گرفته و لغو شدن ممنوع الخروجی به او اعلام شده است.»
وی لغو ممنوع‌الخروجی‌اش را نشانه بهبود اوضاع کشور عنوان کرده بود.

دستگیری عبدالحسین هراتی

روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ سایت جرس از دستگیری عبدالحسین هراتی خبر داد.

عبدالحسین هراتی در سال‌های گذشته در خارج از کشور به سر می‌برد و پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲ از استرالیا به تهران بازگشت.

او در ۲۰ اسفند ۱۳۹۲، در حکمی از سوی طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی منصوب اما در پی اعتراض رسانه‌های اصولگرا در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ از این سمت برکنار شد.

رسانه‌های اصولگرا از آقای هراتی به عنوان فردی نام می‌بردند که به آیت‌الله خمینی «توهین کرده است.»
XS
SM
MD
LG