لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۳

هواپیمای ایرفرانس بعد از ۸ سال در تهران نشست


ایرباس ای ۳۳۰
ایرباس ای ۳۳۰

یک هواپیمای شرکت ایرفرانس یکشنبه ۲۹ فروردین ماه در فرودگاه امام خمینی تهران فرود آمد.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس پروازهای خود به تهران را از هشت سال پیش متوقف کرده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که از سر گرفته شدن پروازهای خارجی به ایران بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای انجام می‌گیرد. ایران و شش قدرت جهانی ۱۶ ژانویه توافق هسته‌ای را به اجرا گذاشتند و بر اساس آن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران لغو شد.

این گزارش می‌افزاید که فرود هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه تهران یکی از نشانه‌های محسوس لغو تحریم‌ها است، اگرچه ایرانی‌ها هنوز شکایت دارند که توافق هسته‌ای منجر به نتایج مشهودی نشده است.

در همین زمینه خبرگزاری صدا و سیمای ایران نیز گزارش داده است که «پس از قطع پروازهای این شرکت در سال ۲۰۰۸ میلادی این نخستین بار است که هواپیمای «ای ۳۳۰» این شرکت هواپیمایی ایرفرانس وارد ایران شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر راه فرانسه، مدیر عامل شرکت ایرفرانس و مدیر عامل شرکت بویینگ مسافران ویژه این پرواز هستند.

هم‌اکنون شرکت هواپیمایی آلمانی «لوفت‌هانزا» و شرکت «آستریا ایر» اتریش چندین پرواز در هفته به تهران انجام می‌دهند.

روز شنبه خبرگزاری‌های ایران از قول جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کرده بودند که ایرفرانس هفته‌ای چهار پرواز به تهران خواهد داشت.

از سرگیری پروازهای این شرکت فرانسوی به تهران در حالی است که اخیر بخشنامه ایرفرانس درباره لزوم رعایت حجاب برای مهمانداران زن پروازهای این شرکت به تهران خبرساز شد.

رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند بر اساس بخشنامه‌ای جدید از سوی ایرفرانس، از مهمانداران زن خواسته شده هنگام ترک هواپیما در تهران، روسری به سر داشته و موهای خود را بپوشانند.

این بخشنامه همچنین از زنان خدمه پروازی خواسته در طول پرواز شلوار و کت غیرچسبان به تن داشته باشند.

بعد از اعتراض خدمه‌های زن این شرکت، نهایتا مدیریت ایرفرانس اعلام کرد که حضور مهمانداران زن در پروازهای تهران اختیارى است و کسانی که مایل به پرواز به تهران نیستند مى‌توانند ماموریت پروازی خود را با پرواز دیگری جایگزین کنند.

XS
SM
MD
LG