لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۴

اکرم محمدی امینی، بیلیاردباز و تاریخساز


اکرم محمدی امینی
اکرم محمدی امینی

اکرم محمدی امینی بازیکن تیم ملی بیلیارد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق شد نخستین مدال زنان ایرانی در تاریخ این مسابقات را نصیب خود کند.

خانم محمدی امینی که پیشتر در مسابقات جهانی هم حضور داشت، در رشته ناین بال انفرادی موفق شد روی سکوی سوم بایستد و نشان برنز را نصیب خود کند.

او در مرحله نیمه‌ نهایی مقابل چن‌ مینگ از چین مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند. اکرم در رشته اسنوکر شش توپ نیز حضور داشت که در این بخش نتوانست از گروهش صعود کند.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

بنا بر اعلام فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران، کسب مدال برنز اکرم محمدی «نویدبخش روزهای خوب بیلیارد بانوان ایران خواهد بود.»

در این مسابقات که به میزبانی امارات در حال برگزاری است، تیم ملی ایران موفق به کسب یک مدال طلا توسط امیر سرخوش شد.

سهیل واحدی، آرمان دیناروند و امیر سرخوش به نشان نقره دست یافتند و دو مدال برنز هم با تلاش «تختی زرعکانی» و اکرم محمدی به دست آمد.

نخستین دوره رقابت‌های بیلیارد قهرمانی آسیا به میزبانی فجیره در رشته‌های اسنوکر ۱۵ توپ، اسنوکر تیمی، اسنوکر شش توپ، ۹ توپ انفرادی، ۹ توپ تیمی و هشت توپ چینی در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

تیم ملی ایران با حضور سهیل واحدی، امیر سرخوش، آرمان دیناروند و مهران ارشادی در رشته اسنوکر، محمدعلی پردل، علی مقصود، کاوه زرعکانی در رشته پاکت بیلیارد و ساسان لشکری در رشته بیلیارد سه توپ عازم امارات شده بود.

در بخش بانوان اکرم محمدی، بهناز اقدم و نادیا کامران در رشته اسنوکر، مریم ایزدی، پریسا منگلی و اکرم محمدی هم در رشته ناین بال یا ۹ توپ در این رقابت‌ها شرکت کردند.

سایت فرارو هم از اکرم محمدی امینی به عنوان «بیلیاردباز نابغه ایرانی» یاد کرده است. او بارها قهرمان ایران شده و سابقه فعالیت در بسکتبال، شنا، غواصی و نجات غریق را هم دارد. تحصیلات محمدی امینی در رشته تربیت بدنی است.

در هفته‌ای که گذشت، ورزشکاران زن ایرانی در رشته‌های ووشو، پومسه و بیلیارد به موفقیت‌های قاره‌ای و جهانی دست یافتند.

مسابقات ووشوی جوانان جهان در بلغارستان برگزار شد و مسابقات جهانی پومسه نیز به میزبانی لیما در پرو به انجام رسید.

XS
SM
MD
LG