لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۱

ضرر ۴۶ میلیاردی سهامداران اپل


در پی اعلام میزان درآمد اپل در چهار ماه گذشته ارزش سهام این شرکت روز چهارشنبه به میزان هشت درصد در بازار بورس سقوط کرد. اپل روز چهارشنبه اعلام کرده بود که برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته درآمدش نسبت به چهار ماه قبل کمتر شده است.

اما به گزارش سی ان بی سی، حتی با وجود این سقوط هشت درصدی، اپل همچنان بزرگترین شرکت بازار سهام باقی مانده است. هشت درصد سقوط سهام به معنای ۴۶ میلیارد دلار ضرر برای دارندگان سهام اپل است.

سرمایه‌گذاران وال استریت (بازار بورس نیویورک) قیمت سهام اپل را،‌ که روزی بهترین سرمایه‌گذاری همه بازار بورس به حساب می‌آمد، کاهش دادند. به عنوان مثال دراکسل همیلتون قیمت سهام اپل را از ۲۰۰ دلار به ازای هر سهام به ۱۸۵ دلار کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درآمد چهارماه دوم سال مالی جاری برای اپل ۵۰.۵۶ میلیارد دلار بود که نسبت به چهار ماه قبل ۱.۹ میلیارد دلار کاهش داشت.

اپل می‌گوید از سالی که آیفون را به بازار عرضه کرده، امسال نخستین سالی است که فروش آن کاهش داشته است. هرچند تیم کوک، مدیر عامل این شرکت روز سه‌شنبه گفته بود که هنوز در مراحل اولیه فروش آیفون در سطح جهانی قرار دارند.

البته آیفون تنها غول دنیای فنآوری نبود که در چهار ماه گذشته بازار ناامید‌کننده‌ای داشت. اینطور به نظر می‌رسد که گوگل و مایکروسافت هم ماه‌های خوبی را پشت سر نگذاشته‌اند و حالا باید منتظر رقم‌های درآمد آنها هم بود و تاثیر آنها بر بازار بورس را مشاهده کرد.

XS
SM
MD
LG