لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۰

تیم ملی بسکتبال ایران مغلوب یونان شد


دیدار تیم‌های ایران و یونان
دیدار تیم‌های ایران و یونان

در مسابقات بسکتبال گزینشی المپیک به میزبانی شهر تورین، تیم ملی ایران در برابر یونان قرار گرفت و با نتیجه ۷۸ بر ۵۳ شکست خورد.

یونان با سابقه کسب عنوان نایب قهرمانی جهان، از بهترین تیم‌های بسکتبال دنیاست. لیگ معتبری دارد و برخی بازیکنانش هم در اسپانیا یا NBA بازی می‌کنند.

درک بائرمن سرمربی تیم ملی ایران با توجه به شانس کم تیمش برای صعود به المپیک، برخی ستاره‌های پا به سن گذاشته مانند مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی را از تیم ملی کنار گذاشت تا به جوانان میدان بدهد.

بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی پنج نفر اصلی ایران در شروع مسابقه بودند و بازی را کاملاً پایاپای آغاز کردند.

حامد حدادی چهره بر‌تر در کوار‌تر اول بود. او هم در زیر سبد موفق بود و هم یکی از زیبا‌ترین صحنه‌های مسابقه را با شوت سه امتیازی از فاصله‌ای دور به ثبت رساند.

در ادامه بازی، کنترل حدادی توسط بازیکنان بلند قامت یونان و افزایش خطاهای شخصی او باعث ورود حسن‌زاده به زمین شد.

پرپراوغلو بازیکن بارسلونایی تیم یونان توانست برتری را برای تیمش حفظ کند تا کوار‌تر اول با احتلافی کم به سود یونان به پایان برسد.

در کوار‌تر دوم، اختلاف افزایش یافت. بازی ۴۱ بر ۲۹ بود که محمد جمشیدی با پرتاب سه امتیازی زیبا، بار دیگر فاصله را به زیر ده امتیاز کاهش داد.

یکی از نکات مثبت تیم جوان ایران در این مسابقه، پرتاب‌های سه امتیازی بود. بهنام یخچالی بازیکن ۲۰ ساله ایران توانست چهار پرتاب موفق سه امتیازی را وارد سبد یونان کند.

نیمه دوم را یونانی‌ها با اقتدار آغازکردند. توپ‌ربایی‌های پیاپی و دفاع خوب اجازه هنرنمایی به تیم قدرتمند قاره آسیا نمی‌داد و فاصله امتیازات، بیشتر می‌شد. در واپسین لحظات کوار‌تر سوم، ایران باز هم با درخشش حدادی توانست از فاصله امتیازات بکاهد.

کوار‌تر سوم را یونان ۱۸ بر ۱۶ به سود خود خاتمه داد.در دقایق پایانی کوار‌تر سوم آرمان زنگنه از ناحیه زانو آسیب دید و دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد.

در کوار‌تر پایانی، ایران برای تصاحب سبد حریف بار‌ها با ناکامی مواجه شد. خستگی در عملکرد تیم ایران مشهود بود و در دفاع هم آسیب‌پذیر‌تر از سه کوار‌تر قبلی ظاهر شد.

سرانجام پنجمین خطای حامد حدادی نیز اعلام شد تا جایش را به اصغر کاردوست بدهد. وقتی حامد در حال ترک زمین بود، تماشاگران به شدت او را تشویق کردند.

بائرمان سایر بازیکنان جوانش را نیز وارد زمین کرد و در ‌‌نهایت اوشین ساهاکیان توانست پنجاهمین امتیاز ایران را بدست بیاورد. گرچه در کوار‌تر پایانی، ایران ضعیف‌ترین عملکرد را داشت و نتوانست بیش از شش امتیاز بگیرد.

حامد حدادی با ١۶ امتیاز بهترین باریکن ایران بود. محمد جمشیدی و بهنام یخچالی با ١٣ و ١٢ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. اوشین ساهاکیان با هشت ریباند بهترین عملکرد را در این بخش داشت.

بازیکنان سه‌شنبه در آخرین بازی خود از این گروه، مقابل مکزیک قرار می‌گیرند و برای صعود به دور بعدی، چاره‌ای جز غلبه بر رقیب سر‌شناس خود ندارند. خورخه گوتیرز گارد راس شارلوت هورنتس از جمله بازیکنان مطرح مکزیک است.

XS
SM
MD
LG